Νέα έρευνα ανοίγει το δρόμο για την ανάπτυξη φαρμάκου που θα αποτρέπει την αυτοκτονική συμπεριφορά-μετά τον εντοπισμό ενζύμου που συνδέεται με τη φλεγμονή του εγκεφάλου και έχει τη δυνατότητα να προβλέπει και να αποτρέπει την αυτοκτονία.

Ερευνητές αποκαλύπτουν στο περιοδικό Translational Psychiatry, πώς συγκεκριμένη ποικιλομορφία του ενζύμου ACMSD οδηγεί σε μη φυσιολογικά επίπεδα δυο οξέων στον εγκέφαλο που μπορεί να ενθαρρύνουν την αυτοκτονική συμπεριφορά.

Η ερευνήτρια Dr. Lena Brundin, του Van Andel Research Institute στο Grand Rapids, δήλωσε ότι τα ευρήματα θα μπορούσαν να φέρουν πιο κοντά μια εξέταση αίματος που μπορεί να εντοπίσει ασθενείς σε υψηλό κίνδυνο αυτοκτονίας.
Επίσης, το ACMSD θα μπορούσε να είναι υποσχόμενος στόχος όσον αφορά την ανάπτυξη φαρμάκου για την πρόληψη της αυτοκτονίας.

Προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι ασθενείς με αυτοκτονική συμπεριφορά έχουν εμμένουσα φλεγμονή στο αίμα και στο εγκεφαλονωτιαίο υγρό.

Οι ερευνητές εξέτασαν δείγματα αίματος και εγκεφαλονωτιαίου υγρού περισσότερων των 300 ανθρώπων στη Σουηδία, μερικοί εκ των οποίων είχαν αποπειραθεί να αυτοκτονήσουν.

Συγκρίνοντας τα δείγματα, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι άνθρωποι που είχαν αποπειραθεί να αυτοκτονήσουν είχαν μη φυσιολογικά επίπεδα πικολινικού οξέος και κινολινικου οξέος. Αυτά τα μη φυσιολογικά επίπεδα εντοπίστηκαν σε δείγματα που ελήφθησαν αμέσως μετά την απόπειρα αυτοκτονίας και σε διάφορες περιόδους κατά τη διάρκεια των επόμενων 2 ετών.
Σε ανθρώπους με αυτοκτονική συμπεριφορά, τα επίπεδα πικολινικού οξέος ήταν πολύ χαμηλά, ενώ τα επίπεδα κινολινικού οξέος ήταν πολύ υψηλά.

Αυτά τα μη φυσιολογικά επίπεδα ήταν πιο έντονα στο εγκεφαλονωτιαίο υγρό, αν και μπορούσαν να εντοπιστούν και στα δείγματα αίματος.

Καθώς προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι το πικολινικό οξύ και το κινολινικό οξύ ρυθμίζονται από το ένζυμο ACMSD, οι ερευνητές πραγματοποίησαν γενετική ανάλυση ανθρώπων με αυτοκτονική συμπεριφορά καθώς και υγιών, που αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι άνθρωποι που είχαν αποπειραθεί να αυτοκτονήσουν είχαν περισσότερες πιθανότητες να φέρουν συγκεκριμένη ποικιλομορφία του ενζύμου ACMSD, και αυτή σχετιζόταν με αυξημένα επίπεδα κινολινικου οξέος.

Ενώ η έρευνα δεν μπορεί να δείξει ότι η δραστηριότητα του ACMSD συνδέεται άμεσα με τον κίνδυνο αυτοκτονίας, οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι το ένζυμο θα μπορούσε να είναι πιθανός στόχος όσον αφορά την ανάπτυξη φαρμάκου για την πρόληψη της αυτοκτονίας.

Translational Psychiatry.