Τα γλοιακά κύτταρα στον εγκέφαλο μπορεί ενδεχομένως να παίζουν κεντρικό ρόλο στη ρύθμιση της όρεξης, ανακάλυψαν επιστήμονες του MIT σε πρόσφατη έρευνα.

Σε πείραμα σε ποντικούς, οι ερευνητές έδειξαν ότι η ενεργοποίηση των γλοιακών κυττάρων προκαλεί υπερφαγία και η καταστολή της δραστηριότητας προκαλεί σημαντική πτώση της όρεξης.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα ευρήματα μπορεί ενδεχομένως να επηρεάσουν την ανάπτυξη νέων φαρμάκων για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας και διατροφικών διαταραχών.

Ο ερευνητής Guoping Feng, εξήγησε ότι τα τελευταία χρόνια φαίνεται πως εμπλέκονται σε νευροεκφυλιστικές νόσους μη φυσιολογικές δραστηριότητες γλοιακών κυττάρων.

Ερευνητές ανέλυσαν γλοιακά κύτταρα εντός του υποθαλάμου, περιοχή του εγκεφάλου που συνδέεται με τη ρύθμιση της όρεξης -εκτός από την κατανάλωση ενέργειας και τον κύκλο του ύπνου.

Ενώ εξέταζαν τη δραστηριότητα στον υποθάλαμο, επιστήμονες εντόπισαν 2 ομάδες νευρώνων, τις AgRP and POMC. Η πρώτη φάνηκε να διεγείρει την κατανάλωση τροφών, ενώ η δεύτερη να την καταστέλλει.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό eLife.

eLife.