Γονίδιο που εμπλέκεται στην ανάπτυξη των οστών και στη μυϊκή λειτουργία στα θηλαστικά, επίσης μπορεί να παίζει ρόλο στην ανάπτυξη του εγκεφάλου στους ανθρώπους, αναφέρουν ερευνητές.

Το γονίδιο osteocrin που φέρουν όλα τα θηλαστικά μπορεί ενδεχομένως να εξηγήσει γιατί οι άνθρωποι και άλλα πρωτεύοντα θηλαστικά έχουν υψηλότερη εγκεφαλική λειτουργία από άλλα είδη, παρόλο που φέρουν πολλά ίδια γονίδια.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι το osteocrin είναι πολύ ενεργό στον εγκέφαλο των ανθρώπων και άλλων πρωτευόντων θηλαστικών, αλλά ανενεργό στον εγκέφαλο των τρωκτικών.

Σε ανθρώπους και άλλα πρωτεύοντα, το osteocrin βρίσκεται κυρίως στα κύτταρα του νεοφλοιού. Πρόκειται για την πιο εξελιγμένη περιοχή του εγκεφάλου. Ρυθμίζει τις αισθήσεις, την ικανότητα θεώρησης των αντικειμένων σε 3 διαστάσεις και την πιο πολύπλοκη σκέψη και γλώσσα.

Ο ερευνητής Michael Greenberg δήλωσε ότι οι ερευνητές ανακάλυψαν σημαντικό στοιχείο για την εξέλιξη του ανθρώπινου εγκεφάλου, που μας δίνει πληροφορίες για τους γενετικούς μηχανισμούς στους οποίους ενδεχομένως οφείλονται οι διαφορές στις νοητικές ικανότητες μεταξύ τρωκτικών και ανθρώπων.

Η Gabriella Boulting, δήλωσε ότι οι άνθρωποι μοιράζονται πολλά γονίδια με τα τρωκτικά και μέχρι το 90% του DNA τους σε ορισμένες περιοχές του γονιδιώματος.

Σε αυτή την περίπτωση, βλέπουμε πώς η ενεργοποίηση της έκφρασης του ίδιου γονιδίου σε διαφορετική περιοχή μπορεί ενδεχομένως να σημαίνει σημαντικές διαφορές στη λειτουργία των εγκεφαλικών κυττάρων.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature.

Nature.