Ο καθιστικός τρόπος ζωής συνδέεται με φτωχότερες ικανότητες ανάγνωσης, τα τρία πρώτα χρόνια του σχολείου, σε αγόρια 6-8 ετών, σύμφωνα με έρευνα από τη Φινλανδία.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το University of Eastern Finland, University of Jyväskylä και University of Cambridge και δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο περιοδικό Journal of Science and Medicine in Sport.

Ο Eero Haapala, εξηγεί ότι χαμηλά επίπεδα μέτριας έως έντονης άσκησης και υψηλά επίπεδα χρόνου καθιστικής ζωής στην πρώτη τάξη συνδέονταν με καλύτερες ικανότητες ανάγνωσης στις 3 πρώτες τάξεις στα αγόρια. Αγόρια που είχαν συνδυασμό χαμηλών επιπέδων άσκησης και υψηλών επιπέδων καθιστικής ζωής είχαν τις φτωχότερες ικανότητες ανάγνωσης στις 3 πρώτες τάξεις.

Οι ερευνητές εξέτασαν τις σχέσεις φυσικής δραστηριότητας και χρόνου καθιστικής ζωής με τις ικανότητες ανάγνωσης και αριθμητικής σε 153 παιδιά 6-8 ετών στις 3 πρώτες τάξεις.

Η έρευνα έδειξε ότι υψηλά επίπεδα μέτριας έως έντονης άσκησης, χαμηλά επίπεδα καθιστικής ζωής και ιδιαίτερα ο συνδυασμός τους στην πρώτη τάξη, συνδέονταν με καλύτερες ικανότητες ανάγνωσης στις τάξεις 1-3 στα αγόρια.

Υψηλά επίπεδα άσκησης και χαμηλά επίπεδα καθιστικής ζωής συνδέθηκαν επίσης με καλύτερες ικανότητες στην αριθμητική, στην πρώτη τάξη, μόνο στα αγόρια. Στα κορίτσια δεν σημειώθηκαν ισχυρές και σταθερές σχέσεις άσκησης και χρόνου καθιστικής ζωής με τις ικανότητες ανάγνωσης και αριθμητικής.

Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι συνδυασμός χαμηλών επιπέδων μέτριας έως έντονης άσκησης και υψηλών επιπέδων καθιστικής ζωής θα μπορούσαν να είναι ιδιαίτερα βλαπτικά για τις σχολικές επιδόσεις στα αγόρια και ότι η αυξανόμενη άσκηση, η μείωση του χρόνου καθιστικής ζωής και ιδιαίτερα ο συνδυασμός τους μπορεί ενδεχομένως να βελτιώσει τις σχολικές επιδόσεις.

 

Πηγές:
Journal of Science and Medicine in Sport.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
GSK: Μήνυση κατά Pfizer-BioNTech για τις πατέντες των εμβολίων mRNA
Το Τai chi βελτιώνει την ποιότητα ύπνου ασθενών με προχωρημένο καρκίνο πνεύμονα [μελέτη]
Πώς θα αυξήσουμε την αντοχή μας