Μεταανάλυση ερευνών GWAS εντόπισε 6 περιοχές του ανθρώπινου γονιδιώματος που συνδέονται σημαντικά με χαρακτηριστικά προσωπικότητας, αναφέρουν ερευνητές του University of California San Diego School of Medicine, στη διαδικτυακή έκδοση του Nature Genetics. Τα ευρήματα επίσης δείχνουν σχέσεις με ψυχικές διαταραχές.

Στη νέα έρευνα, ο ερευνητής Chi-Hua Chen, ανέλυσε γενετικές ποικιλομορφίες στους 5 τύπους προσωπικότητας και σε 6 ψυχικές διαταραχές.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν, για παράδειγμα, ότι η εξωστρέφεια συνδεόταν με ποικιλομορφίες του γονιδίου WSCD2 και κοντά στο γονίδιο PCDH15 και ο νευρωτισμός συνδεόταν με ποικιλομορφίες στο χρωμόσωμα 8p23.1 και στο γονίδιο L3MBTL2. Τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας, σε μεγάλο βαθμό ήταν χωρισμένα γενετικά από ψυχικές διαταραχές, εκτός από το νευρωτισμό και τη δεκτικότητα στις εμπειρίες, που βρίσκονταν στις ίδιες περιοχές του γονιδιώματος με τις διαταραχές.

Επιπλέον,  υπήρχαν υψηλές γενετικές σχέσεις μεταξύ εξωστρέφειας και διαταραχής έλλειψης προσοχής/ υπερκινητικότητας και μεταξύ της δεκτικότητας και της σχιζοφρένειας και διπολικής διαταραχής. Ο νευρωτισμός γενετικά ήταν συσχετισμένος με εσωτερικευμένες ψυχοπαθολογίες, όπως κατάθλιψη και άγχος.

Ο Chen δήλωσε ότι εντόπισε γενετικές ποικιλομορφίες που συνδέονται με την εξωστρέφεια και το νευρωτισμό. Η έρευνα αποτελεί αρχικό στάδιο γονιδιακής έρευνας στην προσωπικότητα και αναμένεται να ανακαλυφθούν πολλές περισσότερες γενετικές ποικιλομορφίες που συνδέονται με τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας.

Πρόσθεσε ότι η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε γενετικούς συσχετισμούς μεταξύ χαρακτηριστικών προσωπικότητας και ψυχικών διαταραχών αλλά συγκεκριμένες ποικιλομορφίες που διέπουν τους συσχετισμούς είναι άγνωστες.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι ενώ το μέγεθος του δείγματος στη μεταανάλυση ήταν μεγάλο, με τη στατιστική μέθοδο που χρησιμοποίησαν δεν μπόρεσαν να υπολογίσουν όλους τους παράγοντες γενετικής ποικιλομορφίας.

Nature Genetics.