Ο λίγος ύπνος αλλάζει την ισορροπία των βακτηρίων στο έντερο-αλλαγή που συνδέεται με ορισμένες μεταβολικές καταστάσεις, όπως παχυσαρκία και διαβήτη τύπου 2, έδειξε νέα έρευνα.

Ευρωπαίοι ερευνητές περιόρισαν τον ύπνο 9 υγιών αντρών με φυσιολογικό βάρος για να εξετάσουν πώς η απώλεια ύπνου επηρεάζει τον αριθμό των ειδών των βακτηρίων στο έντερο.

Για 2 συνεχείς ημέρες, οι άντρες κοιμόνταν μόνο 4 ώρες το βράδυ. Η έρευνα έδειξε ότι η ποικιλία των εντερικών βακτηρίων δεν άλλαζε αλλά η απώλεια ύπνου άλλαξε την ισορροπία των ομάδων βακτηρίων που υπήρχαν.

Ο ερευνητής Dr. Jonathan Cedernaes, του Uppsala University στη Σουηδία, δήλωσε ότι αυτές οι αλλαγές μοιάζουν με ορισμένες από τις διαφορές που εμφανίζονταν όταν παχύσαρκοι άνθρωποι συγκρίθηκαν με ανθρώπους φυσιολογικού βάρους, σε άλλες έρευνες.

Οι συμμετέχοντες με έλλειψη ύπνου ήταν επίσης 20% λιγότερο ευαίσθητοι στην επίδραση της ινσουλίνης.

Ο ερευνητής Christian Benedict, δήλωσε ότι αυτή η μειωμένη ευαισθησία στην ινσουλίνη ήταν ωστόσο άσχετη με αλλαγές στο μικροβίωμα του εντέρου μετά την έλλειψη ύπνου.

Αυτό υποδεικνύει ότι αλλαγές στα βακτήρια του εντέρου μπορεί ενδεχομένως να μην αντιπροσωπεύουν κεντρικό μηχανισμό μέσω του οποίου μια ή αρκετές νύχτες ελλιπούς ύπνου μειώνουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη, στους ανθρώπους.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι χρειάζεται περισσότερη έρευνα για την αξιολόγηση της ευαισθησίας στην επίδραση της έλλειψης ύπνου και του τρόπου που επηρεάζει την εγκεφαλική λειτουργία και τη μεταβολική υγεία.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο περιοδικό Molecular Metabolism.

Molecular Metabolism.