Ερευνητές του University of Surrey, σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια Reading και Cologne, καθώς και το Royal Berkshire Hospital, ανακάλυψαν ότι είναι δυνατό να σταματήσει η ενεργοποίηση ομάδας πρωτεϊνών (NADPH οξειδάση) που είναι γνωστό πως προκαλούν τις περισσότερες παθήσεις που συνδέονται με τη γήρανση. Αυτό πιθανόν θα ανοίξει το δρόμο για την ανάπτυξη φαρμάκων που θα αντιμετωπίζουν διάφορες νόσους που σχετίζονται με το γήρας.

Το σύμπλεγμα NADPH οξειδάσης επιτίθεται στα αιμοφόρα αγγεία, στο τοίχωμα της καρδιάς, στις αρθρώσεις και στον εγκέφαλο όταν τεθεί κάτω από μεταβολικό στρες, προκαλώντας τις περισσότερες νόσους του γήρατος. Ωστόσο, έχει ακόμα ένα ζωτικό ρόλο στο να βοηθά τα κύτταρα να επικοινωνούν μεταξύ τους, που σημαίνει ότι οι άνθρωποι χρειάζονται το σύμπλεγμα για να ζήσουν.

Η νέα έρευνα ανακάλυψε ότι η φυσική μετάλλαξη SNP προστατεύει έναντι καρδιαγγειακών νόσων και επηρεάζει την ενεργοποίηση της NADPH οξειδάσης.

Εντοπίζοντας το μοριακό μηχανισμό ενός SNP, η έρευνα διευκολύνει το σχεδιασμό φαρμάκων που θα εμποδίζουν τη διαδικασία ενεργοποίησης σε καταστάσεις στρες, χωρίς να επηρεάζει τη λειτουργία της NADPH οξειδάσης  στον κυτταρικό θάνατο. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η ανακάλυψη θα οδηγήσει σε ανάπτυξη φαρμάκων για την αντιμετώπιση καρδιοπάθειας, διαβήτη, αρθρίτιδας, άνοιας και πνευμονικής ίνωσης.

Επιπλέον, η έρευνα έχει συναρπαστικές επιπτώσεις για την εξατομικευμένη ιατρική, καθώς πιθανόν, θεωρητικά, θα δώσει στους ασθενείς δόσεις φαρμάκων στα μέτρα τους, ανάλογα με τις μεταλλάξεις SNP που φέρουν.

Η Dr Brendan Howlin, δήλωσε ότι η μεγάλη ανακάλυψη θα μπορούσε να έχει επαναστατική επίδραση στην περίθαλψη και στους ανθρώπους, αντιμετωπίζοντας 2 από τις σημαντικότερες προκλήσεις στην περίθαλψη σήμερα: έναν πληθυσμό που γερνά και τις αυξανόμενες απαιτήσεις για εξατομικευμένη ιατρική.

University of Surrey.

Να τρέχω με τις φτέρνες ή με τις μύτες των δαχτύλων του ποδιού;
Σύσταση για διακοπή των ινσουλινοεκκριτικών φαρμάκων πριν από την επέμβαση