Επιστήμονες δημιούργησαν λειτουργικό καρδιακό μυ από βλαστικά κύτταρα.

Ερευνητές του University of Queensland (UQ) στην Αυστραλία ανέπτυξαν μοντέλα ανθρώπινου καρδιακού ιστού στο εργαστήριο για να μελετήσουν εκεί τη βιολογία της καρδιάς.

Ο James Hudson, του UQ School of Biomedical Sciences, δήλωσε ότι η τεχνολογία τους επιτρέπει να πραγματοποιούν πειράματα στο εργαστήριο με ανθρώπινο καρδιακό ιστό. Οι επιστήμονες έχουν βιώσιμο καρδιακό μυ να εργαστούν, να ελέγξουν νέα φάρμακα και να διερευνήσουν την αποκατάσταση της καρδιάς.

Ο ερευνητής δήλωσε ότι στο εργαστήριο χρησιμοποίησε ξηρό πάγο για να σκοτώσει μέρος του ιστού αφήνοντας τον περιβάλλοντα μυ υγιή και βιώσιμο.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι ιστοί ανέκαμψαν πλήρως επειδή ήταν ανώριμοι και τα κύτταρα μπορούσαν να αναγεννηθούν- σε αντίθεση με αυτό που συμβαίνει φυσιολογικά στην καρδιά του ενηλίκου.

Σκοπός είναι να χρησιμοποιηθεί το μοντέλο για να βρεθούν νέοι θεραπευτικοί στόχοι για την ενίσχυση της καρδιακής αναγέννησης σε ανθρώπους με καρδιακή ανεπάρκεια.

Η μελέτη της αναγέννησης των ανώριμων κυττάρων που έχουν υποστεί βλάβη θα επιτρέπει να εξακριβώσουμε τα βιοχημικά γεγονότα της διαδικασίας. Μπορεί να καθοριστεί πώς θα αντιγραφεί η διαδικασία σε ενήλικες καρδιές, για ασθενείς με καρδιαγγειακά θέματα.

Συνάντηση ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ – ΕΟΠΥΥ