Το παθητικό κάπνισμα συνδέεται και με γενετικές αλλαγές που σχετίζονται με τη λευχαιμία στα παιδιά, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Cancer Research, είναι η πρώτη που συνδέει το κάπνισμα των 2 γονέων με συγκεκριμένες γενετικές αλλαγές σε κύτταρα όγκων παιδιών με οξεία λεμφοβλαστική λευχαιμία (ALL).

Ο Adam de Smith, δήλωσε ότι άλλος τρόπος να το εξετάσουμε είναι ότι βλέπουμε ενδείξεις τοξικής επίδρασης του καπνού στα γονίδια των κυττάρων λευχαιμίας.

Αυτές οι διαγραφές δεν κληρονομούνται από τους γονείς αλλά αποκτώνται από τα κύτταρα του ανοσοποιητικού του παιδιού, επομένως πιστεύει ότι τα πιο σημαντικά παράθυρα έκθεσης στον καπνό είναι κατά την κύηση και μετά τον τοκετό.

Ερευνητές εξέτασαν στοιχεία σε δείγματα όγκων, πριν την αγωγή, 559 παιδιών με λευχαιμία.

Περίπου τα δυο τρίτα των δειγμάτων των όγκων περιείχαν τουλάχιστον μια από τις 8 γενετικές διαγραφές που συνήθως λείπουν σε ασθενείς με λευχαιμία.

Οι διαγραφές ήταν πιο συχνές σε παιδιά των οποίων οι μητέρες κάπνιζαν στην εγκυμοσύνη και μετά τον τοκετό.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι για κάθε 5 τσιγάρα που καπνίζονταν στην εγκυμοσύνη υπήρχε 22% αύξηση του αριθμού των διαγραφών και για κάθε 5 τσιγάρα που καπνίζονταν καθημερινά κατά το θηλασμό υπήρχε 74% αύξηση στον αριθμό τους. Ο κίνδυνος δεν ήταν αποκλειστικά για τις γυναίκες που κάπνιζαν, καθώς υπήρχε αύξηση 7-8% στον αριθμό των διαγραφών όταν ένας γονέας κάπνιζε 5 τσιγάρα καθημερινά πριν τη σύλληψη.

Ενώ τα ευρήματα αναφέρουν ότι τα αγόρια είναι πιο ευάλωτα στην επίδραση του καπνίσματος της μητέρας, ένας περιορισμός της έρευνας ήταν ότι οι ερευνητές δεν γνωρίζουν πότε συνέβησαν οι γενετικές διαγραφές σε σχέση με την ανάπτυξη λευχαιμίας. Τα στοιχεία επίσης επαφίονταν στους γονείς για την αναφορά τους στα ερωτηματολόγια.

Cancer Research,