Για να αυξηθούν τα επίπεδα ενέργειάς τους ορισμένοι πίνουν καφέ, άλλοι τσάι, ενώ άλλοι επιλέγουν το κρύο ντους.

Ωστόσο, φαίνεται πως υπάρχει κάτι ακόμα καλύτερο, πιο ισχυρό για την αναζωογόνηση και την ενίσχυση της ενέργειας από την καφεΐνη. Αρκεί να ανεβοκατέβει κάποιος τις σκάλες για 10 λεπτά.

Ερευνητές του University of Georgia, ανακάλυψαν ότι κάνοντάς το με τακτικό ρυθμό ήταν πιο πιθανό να οδηγήσει τις συμμετέχουσες στην έρευνα να αισθάνονται ενέργεια σε σχέση με κατανάλωση 50 mg καφεΐνης.

Ο Patrick J. O'Connor ανακάλυψε ότι στην καφεΐνη και στο placebo δεν υπήρχε μεγάλη αλλαγή στο πώς αισθάνονταν όσοι έλαβαν μέρος στην έρευνα.

Ωστόσο με την άσκηση αισθάνονταν περισσότερη ενέργεια και σθένος. Ήταν προσωρινό αίσθημα, που το ένιωσαν αμέσως μετά την άσκηση, αλλά με 50 mg καφεΐνης δεν παρατηρήθηκε τόσο μεγάλη επίδραση.

Οι συμμετέχουσες σε διαφορετικές ημέρες, είτε κατανάλωσαν κάψουλες που περιείχαν καφεΐνη, είτε placebo, είτε περνούσαν 10 λεπτά ανεβοκατεβαίνοντας τη σκάλα-περίπου 30 ορόφους συνολικά- με χαμηλής έντασης ρυθμό.

Ο ερευνητής δήλωσε ότι πολλοί άνθρωποι που εργάζονται σε γραφείο έχουν πρόσβαση σε σκάλα, επομένως αποτελεί επιλογή να διατηρήσει κάποιος τη φόρμα του κάνοντας μικρό διάλειμμα από τη δουλειά.

Στην έρευνα, συμμετείχαν φοιτήτριες που δήλωσαν ότι είχαν χρόνια έλλειψη ύπνου, με λιγότερες από 6 ώρες κάθε βράδυ. Για να εξεταστεί η επίδραση της καφεΐνης έναντι της άσκησης, κάθε ομάδα υποβλήθηκε σε λεκτικά και ηλεκτρονικά τεστ, για να δηλώσει πώς αισθανόταν και πόσο καλά έκανε νοητικές εργασίες.

Ούτε η καφεΐνη ούτε η άσκηση προκαλούσαν μεγάλες βελτιώσεις στην προσοχή ή στη μνήμη, αλλά το ανεβοκατέβασμα σκάλας συνδέθηκε με μικρή αύξηση στην όρεξη για δουλειά.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Physiology and Behavior.

Πηγές: Physiology and Behavior.