Ερευνητές του University of Virginia ανέπτυξαν νέα τεχνική που θα επιτρέπει σε ένα εργαστήριο έρευνας για τον καρκίνο να κάνει τη δουλειά δεκάδων τέτοιων εργαστηρίων.

Η τεχνική ενδεχομένως δεν θα ωφελήσει μόνο την έρευνα στον καρκίνο αλλά και σε άλλες νόσους που προκαλούνται από γενετικές μεταλλάξεις.

Οι γιατροί θα μπορούν να επιλέγουν το σωστό φάρμακο για την αντιμετώπιση της συγκεκριμένης γενετικής μετάλλαξης ενός ασθενούς, όχι το σωστό φάρμακο για την αντιμετώπιση συγκεκριμένης νόσου.

Η τεχνική χρησιμοποιεί ιό παρόμοιο με τον HIV (lentivirus) για την αντικατάσταση γονιδίων με μεταλλαγμένα γονίδια ώστε να κατανοήσουν καλύτερα οι επιστήμονες την επίδραση των γενετικών μεταλλάξεων. Αυτό γίνεται με μεγάλη ταχύτητα και με πολύ λιγότερο κόστος σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους. Η τεχνική θα μπορούσε ακόμα να επιτρέψει στους ερευνητές να εστιάσουν σε αποτυχημένες πειραματικές αγωγές, για να διαπιστώσουν γιατί απέτυχαν και να εντοπίσουν ασθενείς στους οποίους θα ήταν πιο αποτελεσματικές.

Ο ερευνητής ανέλυσε 50 γενετικές μεταλλάξεις του γονιδίου BRaf, μεταλλάξεις που έχουν συσχετιστεί με όγκους και μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή γνωστή ως καρδιο-προσωπο-δερματικό σύνδρομο.

Δεν θα πρέπει να λαμβάνουν όλοι οι ασθενείς την ίδια αγωγή, δήλωσε ο  J. Julius Zhu,Zhu, ακόμα και αν έχουν το ίδιο σύνδρομο, την ίδια νόσο.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Genes and development.

Genes and development.