Πρόσφατη έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature, ερευνητών του University of California, San Francisco, αναφέρει ότι οι πνεύμονες όπως έδειξαν πειράματα σε ποντικούς, έχουν μια κρυμμένη λειτουργία-συμβάλλουν στην παραγωγή αίματος.

Συγκεκριμένα, φαίνεται πως οι πνεύμονες παράγουν πάνω από τα μισά αιμοπετάλια που εμπλέκονται στο κυκλοφορικό.

Εκτός του ότι οι πνεύμονες μας επιτρέπουν να αναπνέουμε συμβάλλουν και στο καρδιαγγειακό σύστημα.

Επίσης, οι ερευνητές εντόπισαν κρυψώνα βλαστικών κυττάρων που μπορούν να μετατραπούν σε αιμοσφαίρια.

Ο μυελός των οστών θεωρείται κύρια πηγή βλαστικών κυττάρων, επομένως η νέα ανακάλυψη υποδεικνύει ότι αν αυτός υποστεί βλάβη και δεν μπορεί να συνεχίσει την τακτική παραγωγή αιμοσφαιρίων, οι πνεύμονες μπορούν να αναλάβουν να αποκαταστήσουν την έλλειψη.

Ο ερευνητής Mark Looney, δήλωσε ότι το εύρημα υποδεικνύει μια πιο εκλεπτυσμένη θεώρηση των πνευμόνων-ότι δεν ασχολούνται μόνο με την  αναπνοή αλλά είναι σημαντικοί συνεργάτες στη δημιουργία σημαντικών στοιχείων του αίματος.

Χρησιμοποιώντας τεχνική που επέτρεπε στα αιμοπετάλια να φωσφορίζουν, οι ερευνητές μπόρεσαν να ακολουθήσουν την πορεία των αιμοπεταλίων και να διαπιστώσουν ότι προέρχονταν από τους πνεύμονες.

Τα παραπάνω παρατηρήθηκαν σε ποντικούς και όχι σε ανθρώπους.

Ωστόσο, οι βιολογικοί μηχανισμοί είναι παρόμοιοι, επομένως είναι πιθανό τα ίδια κρυμμένα χαρακτηριστικά να έχουν και οι πνεύμονες του ανθρώπου.

Nature,