Νέα έρευνα αποκάλυψε ότι η απουσία τεστοστερόνης στις γυναίκες είναι η αιτία που αυτές έχουν διπλάσιες πιθανότητες να εμφανίσουν άσθμα μετά την εφηβεία.

Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι η τεστοστερόνη στους άντρες καταστέλλει την παραγωγή ενός είδους κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος που προκαλούν αλλεργικό άσθμα και δρα ως φράγμα εναντίον τους στην εμφάνιση της πάθησης.

Ο Cyril Seillet, του Physiopathology Centre of Toulouse-Purpan, στη Γαλλία, δήλωσε ότι η νέα έρευνα δείχνει ότι υψηλά επίπεδα τεστοστερόνης στους άντρες τους προστατεύουν από την εμφάνιση αλλεργικού άσθματος.

Ο Seillet διαπίστωσε ότι η τεστοστερόνη είναι ισχυρός παράγοντας καταστολής έμφυτων λεμφοειδών α  κυττάρων του ανοσοποιητικού που συνδέονται με την έναρξη του άσθματος.

Τα κύτταρα ILC2  ‘’αισθάνονται’’ την τεστοστερόνη και ανταποκρίνονται σταματώντας την παραγωγή των κυττάρων.

Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Experimental Medicine, ο Seillet δήλωσε ότι η τεστοστερόνη δρα άμεσα στα ILC2 καταστέλλοντας τον πολλαπλασιασμό τους. Επομένως στους άντρες υπάρχουν λιγότερα ILC2 στους πνεύμονες και αυτό συνδέεται άμεσα με τη μειωμένη βαρύτητα του άσθματος.

Τα ILC2 βρίσκονται στους πνεύμονες, στο δέρμα και σε άλλα όργανα.

Αυτά τα κύτταρα παράγουν φλεγμονώδεις πρωτεΐνες που μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή στους πνεύμονες και βλάβη ως αποτέλεσμα κοινών αλλεργιογόνων όπως καπνό, τρίχωμα ζώων και γύρη.

Ερευνητές δήλωσαν ότι η κατανόηση του μηχανισμού που ευθύνεται για τις διαφορές ανάμεσα στα φύλα όσον αφορά το αλλεργικό άσθμα θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέες αγωγές για τη νόσο.

Journal of Experimental Medicine,