Ερευνητές ανακάλυψαν αρκετά γονίδια σε παιδιά, τα οποία συνδέονται με το στρες και τη διπολική διαταραχή.

Ο ερευνητής Gabriel Fries, του University of Texas Health Science Centre στο Χιούστον, δήλωσε ότι όπως γνωρίζουμε, παιδιά ανθρώπων με διπολική διαταραχή έχουν υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης της νόσου αλλά οι βιολογικοί μηχανισμοί είναι άγνωστοι σε μεγάλο βαθμό.

Αναλύοντας το αίμα παιδιών της ομάδας ελέγχου και συγκρίνοντας το με αυτό παιδιών ανθρώπων με διπολική διαταραχή εντόπισαν αρκετά γονίδια ή δείκτες που μπορούν να εξηγήσουν τον αυξημένο κίνδυνο.

Οι ερευνητές ανέλυσαν μονοπύρηνα κύτταρα περιφερικού αίματος 18 παιδιών και εφήβων, σε 3 ταιριασμένες ομάδες. Ανθρώπων με διπολική διαταραχή, των μη επηρεασμένων παιδιών τους και παιδιών γονέων χωρίς ψυχικές  διαταραχές.

Η ανάλυση έδειξε ότι σε σύγκριση με παιδιά της ομάδας ελέγχου, άνθρωποι με διπολική διαταραχή και τα παιδιά τους που δεν είχαν επηρεαστεί είχαν γενετικές μεταβολές που μπορούσαν να επηρεάσουν την αντίδραση στο στρες.

Ο Fries σημείωσε ότι γνωρίζουμε από κλινικές έρευνες συμπεριφοράς και από το περιβάλλον ότι όταν τα παιδιά εκτίθενται χρονίως σε στρεσογόνους παράγοντες έχουν υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διπολικής διαταραχής.

Όπως εξήγησε, γονείς με διπολική διαταραχή μπορεί ενδεχομένως να δυσκολεύονται λόγω της νόσου οδηγώντας σε υψηλότερο περιβαλλοντικό στρες. Τα παιδιά τους λόγω των γενετικών δεικτών που έχουν θα μπορούσαν να είναι πιο ευάλωτα στο στρες.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Translational Psychiatry.

Translational Psychiatry.