Νέα έρευνα ανακάλυψε ότι η νυχτερινή βάρδια εμποδίζει την ικανότητα του οργανισμού να επιδιορθώνει τη βλάβη στο DNA που προκαλείται από φυσιολογικές κυτταρικές διεργασίες.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι η νυχτερινή βάρδια καταστέλλει την παραγωγή μελατονίνης.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι άνθρωπος που εργάζεται τη νύχτα παράγει χαμηλότερα επίπεδα της ουσίας 8-OH-dG στα ούρα σε σχέση με κάποιον που δουλεύει ημέρα, οδηγώντας τα κύτταρα σε υψηλότερα επίπεδα βλάβης DNA.

Αυτό υποδεικνύει μειωμένη ικανότητα επιδιόρθωσης της κυτταρικής βλάβης.

Κύριος  παράγοντας πίσω από τη διαφορά ήταν η κατεσταλμένη παραγωγή της μελατονίνης κατά τη διάρκεια του ύπνου την ημέρα έναντι του νυχτερινού ύπνου.

Για την έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Occupational and Environmental Medicine, ερευνητές μέτρησαν επίπεδα της 8-OH-dG- χημική ουσία που παράγεται όταν επιδιορθώνεται το DNA- στα αποθηκευμένα δείγματα ούρων 50 ανθρώπων που εργάζονταν νύχτα οι οποίοι είχαν τις πιο ευρείες διαφορές στα επίπεδα μελατονίνης μεταξύ εργασίας τη νύχτα και νυχτερινού ύπνου.

Ανάλυση των δειγμάτων ούρων έδειξε ότι τα επίπεδα μελατονίνης ήταν πολύ χαμηλότερα όταν ελήφθησαν κατά τη διάρκεια νυχτερινής βάρδιας σε σχέση με το φυσιολογικό βραδινό ύπνο.

Αφού ελήφθησαν υπόψη παράγοντες όπως αλκοόλ και μικρότερη διάρκεια ύπνου την ημέρα πριν τη νυχτερινή βάρδια, τα επίπεδα 8 -OH-dG ήταν μόνο το 20% όσων παρατηρήθηκαν σε μια φυσιολογική νύχτα ύπνου. Οι ερευνητές εξέτασαν και πάλι τους συμμετέχοντες όταν εργάζονταν ημέρα και ανακάλυψαν αύξηση των επιπέδων κατά 330%.

Ερευνητές του Fred Hutchinson Cancer Research Centre δήλωσαν ότι τα ευρήματα δείχνουν ότι σχετικά με το βραδινό ύπνο, η μειωμένη παραγωγή μελατονίνης μεταξύ των εργαζομένων σε νυχτερινή βάρδια συνδέεται με σημαντικά μειωμένη απέκκριση 8-OH-dG στα ούρα.

Occupational and Environmental Medicine.

Πώς ο διαβήτης κύησης επηρεάζει τα νεογνά