Πρόσφατη έρευνα του University of California υποδεικνύει ότι το μικροβίωμα του εντέρου μπορεί να αλληλεπιδράσει με περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται με τη διάθεση και τη συμπεριφορά.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Psychosomatic medicine  περιλάμβανε 40 γυναίκες που έδωσαν δείγματα κοπράνων και υποβλήθηκαν σε μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου.

Οι μαγνητικές ελήφθησαν όταν οι γυναίκες έβλεπαν φωτογραφίες ανθρώπων, δραστηριοτήτων και πράγματα που προκαλούν συναισθηματικές αντιδράσεις.

Συμμετέχοντες χωρίστηκαν ανάλογα με τη σύνθεση των εντερικών βακτηρίων. 33 είχαν αυξημένο αριθμό Bacteroides και 7 αυξημένο αριθμό Prevotella.

Γυναίκες με μεγαλύτερες ποσότητες Bacteroides είχαν επίσης μεγαλύτερη σκλήρυνση φαιάς ουσίας του μετωπιαίου λοβού και νησιωτικού φλοιού περιοχές που συνδέονται με την επεξεργασία πολύπλοκων πληροφοριών.

Υπήρχαν επίσης μεγαλύτεροι όγκοι ιππόκαμπου.

Γυναίκες που είχαν περισσότερη Prevotella είχαν περισσότερες συνδέσεις μεταξύ συναισθηματικών, αισθητηριακών περιοχών όπως και συγκέντρωσης, και χαμηλότερο όγκο σε περιοχές του εγκεφάλου περιλαμβανομένου του ιππόκαμπου.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι αλληλεπιδράσεις μεταξύ του εγκεφάλου και του μικροβιώματος του εντέρου είναι συχνές σε υγιείς ανθρώπους. Ωστόσο, ερευνητές δεν γνωρίζουν ακόμα αν τα βακτήρια στο έντερο επηρεάζουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου σε δυσάρεστες συναισθηματικές στιγμές ή αν υπάρχουσες διαφορές στον εγκέφαλο επηρεάζουν το είδος βακτηρίων στο έντερο.

Psychosomatic medicine.

Ποια είναι τα οφέλη του πράσινου τσαγιού
Να τρέχω με τις φτέρνες ή με τις μύτες των δαχτύλων του ποδιού;
Σύσταση για διακοπή των ινσουλινοεκκριτικών φαρμάκων πριν από την επέμβαση