Πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησαν σε ποντικούς ερευνητές του Georgetown University, δείχνει ότι η διατροφή με πολλά λιπαρά στην εγκυμοσύνη μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου στο μαστό διαγενεακά.

Οι ερευνητές χορήγησαν σε ποντικούς που κυοφορούσαν πολλά λιπαρά από καλαμποκέλαιο που οδήγησαν σε γενετικές αλλαγές αυξάνοντας τον κίνδυνο καρκίνου στο μαστό σε 3 γενεές.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Breast Cancer Research αποκάλυψε γενετικές αλλαγές σε πρώτης και τρίτης γενιάς θηλυκά ποντίκια που σιτίστηκαν με πολλά λιπαρά στην εγκυμοσύνη.

Με γονιδιακή εξέταση, οι ερευνητές ανακάλυψαν αρκετά γονίδια σε γυναίκες να συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου στο μαστό, αυξημένη αντίσταση στην αγωγή κατά του καρκίνου, φτωχή πρόγνωση και βλάβη στην αντικαρκινική ανοσία.

Η Leena Hilakivi-Clarke, δήλωσε ότι έρευνες έχουν δείξει ότι έγκυες γυναίκες καταναλώνουν περισσότερα λιπαρά από τις μη έγκυες και η αύξηση γίνεται μεταξύ πρώτου και δευτέρου τριμήνου.

Οι ποντικοί που έλαβαν μέρος στο πείραμα απέκτησαν το 40% της ενέργειάς τους από λιπαρά και η ομάδα ελέγχου ακολούθησε φυσιολογική διατροφή που παρείχε 18% της ενέργειας από τα λιπαρά. Η τυπική διατροφή του ανθρώπου στις μέρες μας αποτελείται από 33% λιπαρά.

Η έρευνα ανακάλυψε ότι η υιοθέτηση διατροφής με πολλά λιπαρά πριν και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αύξανε τον κίνδυνο καρκίνου στο μαστό στις επόμενες γενεές αλλά δεν προκαλούσε κληρονομικές αλλαγές στα βλαστικά κύτταρα.

Breast Cancer Research.