Ο συνδυασμός σακχαρούχου αναψυκτικού με μπέργκερ ή τηγανιτό κοτόπουλο μπορεί να οδηγήσει σε συσσώρευση περισσότερων κιλών, έδειξε νέα έρευνα.

Συμμετέχοντες που κατανάλωσαν σακχαρούχο ρόφημα με γεύμα υψηλής πρωτεΐνης αποθήκευσαν περισσότερο μη χρησιμοποιημένο λίπος σε σύγκριση με άλλους που κατανάλωσαν την ίδια τροφή με αναψυκτικό χωρίς ζάχαρη, έδειξαν πειράματα στο εργαστήριο.

Τα σώματά τους δεν έκαψαν περίπου το ένα τρίτο από τις επιπλέον θερμίδες που παρείχε το ρόφημα με τη ζάχαρη.

Οι συμμετέχοντες επίσης έκαψαν λιγότερο λίπος από την τροφή τους και χρειάστηκαν  λιγότερη ενέργεια για την πέψη του.

Η ερευνήτρια Shanon Casperson, δήλωσε ότι αν προσθέτουμε επιπλέον υδατάνθρακες σε αυτό που ήδη υπάρχει σε ένα γεύμα, αυτό θα έχει επίπτωση στο να μπορεί ο οργανισμός να χρησιμοποιήσει το λίπος ως πηγή ενέργειας και πιθανότατα θα καταλήξει σε αποθήκευση ενέργειας.

Οι ερευνητές, με  στοιχεία για το οξυγόνο, το διοξείδιο του άνθρακα και δείγματα ούρων μπόρεσαν να υπολογίσουν την ποσότητα θρεπτικών ουσιών που χρησιμοποιούσαν οι 27 εθελοντές και τις θερμίδες που έκαιγαν κάθε λεπτό.

Οι συμμετέχοντες, που πέρασαν 2 ημέρες κλεισμένοι σε ένα δωμάτιο κατανάλωσαν 2 γεύματα που περιείχαν 15% πρωτεΐνη και την άλλη ημέρα 2 γεύματα με 30% πρωτεΐνη. Τα γεύματα αποτελούντο από ψωμί, ζαμπόν, πατάτες και βούτυρο και το καθένα περιείχε 17 γραμμάρια λιπαρών και 500 θερμίδες.

Κάθε μέρα, οι συμμετέχοντες κατανάλωναν σακχαρούχο ρόφημα με γεύση βύσσινου μαζί με ένα γεύμα και ένα ίδιο ρόφημα χωρίς ζάχαρη με άλλο γεύμα.

Το σακχαρούχο ρόφημα μείωσε την οξείδωση του λίπους κατά 8%.

Επίσης το σακχαρούχο αναψυκτικό που καταναλώθηκε με γεύμα που είχε 15% πρωτεΐνη μείωσε την οξείδωση του λίπους κατά 7,2 γραμμάρια, ενώ το ίδιο ρόφημα με γεύμα που είχε 30% πρωτεΐνη μείωσε την οξείδωση λίπους κατά 12,6 γραμμάρια.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το επιπλέον φορτίο υδατανθράκων στο αναψυκτικό θα μπορούσε να μειώσει την ανάγκη του οργανισμού να επεξεργαστεί διατροφικό λίπος για ενέργεια, καθώς το λίπος είναι πιο δύσκολο να καεί από τη ζάχαρη.

Είναι πιο εύκολο για τον οργανισμό να χρησιμοποιήσει υδατάνθρακες ως πηγή ενέργειας, δήλωσε η ερευνήτρια.

Όταν παρέχεις υδατάνθρακες στον οργανισμό θα τους χρησιμοποιήσει πρώτους. Το λίπος που δεν έχει καεί, τότε καταλήγει να αποθηκεύεται κάπου στο σώμα, όπως στην κοιλιά η στους γοφούς.

Η ερευνήτρια δεν είναι σίγουρη γιατί επιπλέον πρωτεΐνη σε ένα γεύμα φάνηκε να επηρεάζει τη μείωση στο κάψιμο λίπους.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό BMC Nutrition.

BMC Nutrition.