Ερευνητές εκτιμούν ότι οι αγελάδες μπορεί ενδεχομένως να κρατούν το κλειδί της ανακάλυψης εμβολίου για το AIDS.

Ανακάλυψαν ότι αγελάδες χρειάστηκαν λίγες εβδομάδες για να αναπτύξουν ισχυρά αντισώματα έναντι του ιού HIV.

Ο ερευνητής Devin Sok, δήλωσε ότι αυτό υποδεικνύει ότι θα μπορούσαν να κινηθούν από τη φάρμα στο εργαστήριο και να παίξουν σημαντικό ρόλο στη δοκιμή πειραματικών εμβολίων για τη νόσο.

Ο  Sok, του International AIDS Vaccine Initiative, δήλωσε ότι μια μέθοδος για προληπτικό εμβόλιο κατά του HIV αφορά την προσπάθεια παραγωγής
ευρέως εξουδετερωτικών αντισωμάτων σε υγιείς ανθρώπους, αλλά μέχρι τώρα τα πειράματα δεν είχαν επιτυχία.

Η ερευνητική ομάδα δήλωσε ότι προχώρησε σε ανοσοποίηση 4 αγελάδων. Οι ερευνητές είδαν αντίδραση από τις αγελάδες εντός 35-52 ημερών. Στους ανθρώπους, η διαδικασία μπορεί να χρειαστεί χρόνια, αν συμβεί.

Ο Sok δήλωσε ότι το πείραμα δείχνει ότι όχι μόνο είναι δυνατό να παράγουμε αυτά τα αντισώματα στα ζώα αλλά να το κάνουμε αξιόπιστα, γρήγορα και χρησιμοποιώντας σχετικά απλή στρατηγική ανοσοποίησης όταν δοθεί στο σωστό περιβάλλον.

Οι αγελάδες δεν μπορούν να μολυνθούν με τον HIV, και οι έρευνες στα ζώα δεν είναι σίγουρο ότι θα έχουν το ίδιο αποτέλεσμα στους ανθρώπους. Ωστόσο, τα ευρήματα δείχνουν προς δρόμους για νέες έρευνες.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού Nature.

Nature.