Ερευνητές ανέπτυξαν μέθοδο για την εξέταση χημικής σύνθεσης του ιδρώτα και τον εντοπισμό της κυστικής ίνωσης σε παιδιά.

Τα τρέχοντα τεστ για τη νόσο συχνά δίνουν διφορούμενα αποτελέσματα, που δεν προβλέπουν με ακρίβεια την εξέλιξη της νόσου και πολλοί είναι φορείς του γονιδίου CF αλλά δεν εμφανίζουν τη νόσο.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ACS Central Science, αποκαλύπτει νέο είδος τεστ ιδρώτα, που αναπτύχθηκε για να παρακάμψει διφορούμενα αποτελέσματα.

Οι υπάρχουσες μέθοδοι χρησιμοποιούν εξέταση ιδρώτα για τη διάγνωση, αλλά το τεστ δεν δίνει στάδια ή προγνωστικές πληροφορίες και δεν μπορεί να διαγνώσει οριακά περιστατικά.

Ερευνητές ανέλυσαν τη χημική σύνθεση του ιδρώτα μωρών, περιλαμβανομένων φορέων που δεν είχαν επηρεαστεί και επιβεβαιωμένων περιστατικών της νόσου.

Η έρευνα εντόπισε αρκετές προηγουμένως άγνωστες χημικές ουσίες στον ιδρώτα, που συνδέονταν με μωρά που είχαν κυστική ίνωση, επιπλέον του χλωριούχου νατρίου.

Η νέα μέθοδος εξέτασης θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις όπου τα αποτελέσματα είναι οριακά και να παρακολουθεί την εξέλιξη της νόσου.

ACS Central Science.