Η κακή στοματική υγεία συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα, του παχέος εντέρου και του παγκρέατος, προειδοποιούν ερευνητές.

Τα ευρήματα μελέτης του Tufts University στις ΗΠΑ, έδειξαν ότι συμμετέχοντες με έλλειψη δοντιών-σημάδι σοβαρής περιοδοντίτιδας- είχαν 80% αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στο παχύ έντερο.

Μεταξύ όσων δεν κάπνισαν ποτέ, παρατηρήθηκε διπλάσιος κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου στον πνεύμονα και στο παχύ έντερο για συμμετέχοντες με σοβαρή περιοδοντίτιδα, αποκάλυψε η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of the National Cancer Institute.

Άλλη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο the British Journal of Cancer, έδειξε ότι το βακτήριο Treponema denticola (Td) που προκαλεί περιοδοντίτιδα, επίσης παίζει ρόλο στην εμφάνιση του καρκίνου στο πάγκρεας.

Ερευνητές του University of Helsinki, απέδειξαν ότι τα βακτήρια μπορούν να εξαπλωθούν από το στόμα σε άλλα σημεία του οργανισμού και να προκαλέσουν όγκους.

Η περιοδοντίτιδα συνδέεται επίσης με θνησιμότητα από καρκίνο στο πάγκρεας, έδειξε άλλη έρευνα σε 70.000 Φινλανδούς που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Cancer.

Συστημική φλεγμονή χαμηλού βαθμού που συνδέεται με την περιοδοντίτιδα διευκολύνει την εξάπλωση των στοματικών βακτηρίων και των λοιμωδών παραγόντων τους σε άλλες περιοχές του οργανισμού.

Επομένως, η πρόληψη και η έγκαιρη διάγνωση της περιοδοντίτιδας είναι πολύ σημαντική, όχι μόνο για τη στοματική υγεία αλλά και για τη γενική ευεξία, δήλωσαν ερευνητές.

Κλειστός προϋπολογισμός για τα προϊόντα θεραπευτικής κατηγορίας “Σκευασμάτων χορηγουμένων από του στόματος για τον καρκίνο του προστάτη”.
Αύξηση 7.146% στα πρόστιμα για παραβίαση προσωπικών δεδομένων - Τι γίνεται στην Υγεία
Mυοσκελετικές ενοχλήσεις: Ζεστό ή κρύο επίθεμα;