Ερευνητές εντόπισαν πρωτεΐνη που τροποποιεί την αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος στη γρίπη και μπορεί ενδεχομένως να συμβάλλει στη μείωση της φλεγμονής των πνευμόνων και να βελτιώσει την επιβίωση κατά τη διάρκεια της γρίπης.

Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύτηκαν στο Respiratory Research υποδεικνύουν ότι η πρωτεΐνη GM-CSF θα μπορούσε να είναι πιθανή θεραπευτική στρατηγική για την αντιμετώπιση της γρίπης, δήλωσε ο E Scott Halstead, του Penn State College of Medicine στην Pennsylvania.

Οι ερευνητές μελέτησαν την επιβίωση και τη λειτουργικότητα των πνευμόνων σε ποντικούς με γρίπη, στο εργαστήριο.

Ανακάλυψαν ότι ποντικοί που έλαβαν μεγάλες δόσεις συγκεκριμένης κυτοκίνης- GM-CSF- είχαν καλύτερη επιβίωση και λειτουργία των πνευμόνων σε σχέση με τους άλλους ποντικούς.

Προηγούμενη έρευνα έδειξε ότι ποντικοί με φυσιολογικά υψηλά επίπεδα GM-CSF μπορεί ενδεχομένως να προστατεύονται από τη γρίπη. Σε αυτή την έρευνα χορηγήθηκε GM-CSF μετά τη γρίπη και φάνηκε να ωφελεί.

Ενώ όλοι οι ιοί προκαλούν αντίδραση κυτοκίνης στον οργανισμό ο ερευνητής δήλωσε ότι η γρίπη τείνει να δημιουργεί αύξηση  συγκεκριμένης κυτοκίνης-ιντερφερόνη 2- που μπορεί ενδεχομένως να είναι ο λόγος που η γρίπη μπορεί να είναι χειρότερη από άλλους ιούς όπως ο ρινοιός ή ο RSV.

Οι ερευνητές εξέτασαν επίσης μακροφάγα από τους πνεύμονες των ποντικών. Τα χώρισαν σε 4 πληθυσμούς και μελέτησαν τα γονίδια που παρήγαγαν τα μακροφάγα χρησιμοποιώντας την τεχνική  αλληλούχιση RNA. Διαπίστωσαν ότι αν και η GM-CSF εκτιμάται πως προκαλεί φλεγμονή, σε αυτήν την έρευνα φάνηκε να κάνει το ανάποδο.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι επειδή είδαν ότι η GM-CSF ωφελούσε τους ποντικούς αρκετές ημέρες μετά τη λοίμωξη των ποντικών με τη γρίπη, υπάρχει πιθανότητα να χρησιμοποιηθεί η GM-CSF για την αντιμετώπιση της γρίπης και της πνευμονίας στους ανθρώπους