Νέα έρευνα υπέδειξε ότι η χρήση ηλεκτρονικού τσιγάρου μπορεί ενδεχομένως να οδηγήσει σε συσσώρευση λίπους στο ήπαρ.

Στο συμπέρασμα έφθασαν ερευνητές όταν εξέθεσαν ποντικούς στη συσκευή.

Ο Theodore C. Friedman και η ομάδα του, του Charles R Drew University of Medicine and Science, δήλωσαν ότι επειδή το επιπλέον λίπος στο ήπαρ είναι πιθανόν αρνητικό για την υγεία, καταλήγουν ότι το ηλεκτρονικό τσιγάρο δεν είναι το ίδιο ασφαλές όσο έχει διαφημιστεί στους καταναλωτές.

Το ηλεκτρονικό τσιγάρο περιέχει νικοτίνη, η οποία όπως ανέφερε ο Dr Friedman και άλλοι ερευνητές, σχετίζεται με μη αλκοολική νόσο του ήπατος. Ωστόσο, η μακροχρόνια επίδραση στην ηπατική νόσο, τον διαβήτη, την καρδιοπάθεια και το εγκεφαλικό επεισόδιο είναι άγνωστη.

Η έρευνα διήρκεσε 12 εβδομάδες. Οι ερευνητές μελέτησαν ποντικούς που δεν έφεραν το γονίδιο apolipoprotein E, που τους καθιστά πιο ευάλωτους στην ανάπτυξη καρδιοπάθειας και λίπους στο ήπαρ. Όλοι έλαβαν διατροφή σχετικά υψηλή σε λιπαρά και χοληστερόλη.

Μια ομάδα ποντικών τοποθετήθηκε σε θάλαμο που τους εξέθεσε στο αεροζόλ ηλεκτρονικού τσιγάρου, ώστε τα επίπεδα νικοτίνης στο αίμα να είναι παρόμοια με αυτά καπνιστών και χρηστών ηλεκτρονικού τσιγάρου. Η δεύτερη ομάδα ποντικών εκτέθηκε σε αεροζόλ σάλιου.

Οι ερευνητές συνέλεξαν δείγματα ήπατος και εξέτασαν τα γονίδια στο ήπαρ που επηρεάζονταν από το ηλεκτρονικό τσιγάρο. Ανακάλυψαν τροποποιήσεις σε 433 γονίδια που συνδέθηκαν με την εμφάνιση και εξέλιξη λιπώδους ήπατος σε ποντικούς που εκτέθηκαν στο ηλεκτρονικό τσιγάρο.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι γονίδια που συνδέονται με το βιολογικό ρολόι τροποποιούνταν σε ποντικούς που εκτέθηκαν στο ηλεκτρονικό τσιγάρο.

Η διαταραχή του κιρκαδιανού ρυθμού είναι γνωστό πως επιταχύνει την εμφάνιση ηπατικής νόσου, περιλαμβανομένης της νόσου του λιπώδους ήπατος.

Η έρευνα παρουσιάστηκε στο ENDO 2018.

The Endocrine Society