Εντοπίστηκαν 9 γονίδια που συνδέονται με την οστεοαρθρίτιδα, ανοίγοντας το δρόμο για νέες θεραπείες.

Επιστήμονες ελπίζουν η ανακάλυψη να βοηθήσει την ανάπτυξη στοχευμένων φαρμάκων για την καταπολέμηση της νόσου.

Στη μεγαλύτερη έρευνα του είδους της, επιστήμονες μελέτησαν 16,5 εκατομμύρια ποικιλομορφίες DNA. Περαιτέρω ανάλυση συνέκρινε το

DNA 30.727 ανθρώπων με οστεοαρθρίτιδα και σχεδόν 300.0000 χωρίς τη νόσο.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Nature Genetics, ανακάλυψε 9 νέα γονίδια που συνδέονται με τη νόσο. Από αυτά, 5 έδειξαν σημαντικές διαφορές στη δραστηριότητα, σε υγιή και άρρωστο ιστό.

Η ερευνήτρια, καθηγήτρια Ελένη Ζεγγίνη του University of Sheffield, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα είναι σημαντικό βήμα προς την κατανόηση των γενετικών αιτίων της οστεοαρθρίτιδας και μας πάνε πιο κοντά στην ανακάλυψη του μηχανισμού πίσω από τη νόσο.

Αν το γνωρίζουμε ανοίγει η πόρτα για την ανάπτυξη νέων θεραπειών.

Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν επίσης αιτιατή σχέση μεταξύ παχυσαρκίας και οστεοαρθρίτιδας αλλά αποκλείουν σχέσεις με το διαβήτη τύπου 2 και υψηλά επίπεδα λιπιδίων.

Nature Genetics