Νέος ιός που εντοπίστηκε σε χοίρους μπορεί ενδεχομένως να αποτελεί απειλή για τους ανθρώπους, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο ιός μπόρεσε  να μολύνει καλλιέργειες ανθρώπινων κυττάρων και κύτταρα άλλων ειδών στο εργαστήριο. Η ανακάλυψη εγείρει ανησυχίες για πιθανή επικίνδυνη εμφάνιση στις ΗΠΑ.

Ο ιός που βρίσκεται στους χοίρους, γνωστός ως Porcine deltacoronavirus, εντοπίστηκε πρώτη φορά στην Κίνα το 2012. Εντοπίστηκε σε χοίρους αλλά δεν συνδέθηκε με νόσο.

Δυο χρόνια νωρίτερα, ανακαλύφθηκε στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια έξαρσης διάρροιας μεταξύ χοίρων στο Οχάιο. Από τότε εντοπίστηκε σε άλλες χώρες. Νεαροί χοίροι που μολύνθηκαν από τον ιό εμφανίζουν σοβαρή διάρροια και εμετούς που μπορεί να είναι μοιραίοι.

Μέχρι σήμερα δεν έχουν αναφερθεί ανθρώπινα περιστατικά της νόσου. Ωστόσο, επιστήμονες ανησυχούν ότι ο ιός θα μπορούσε να μολύνει ανθρώπους λόγω της ομοιότητάς του με ιούς υπεύθυνους για τις εξάρσεις του SARS και του MERS.

Η Linda Saif, του Ohio State University, δήλωσε ότι πριν βρεθεί σε χοίρους είχε βρεθεί σε διάφορα πουλιά. Σημείωσε ότι είναι πολύ ανήσυχη αν προκύψουν κοροναϊοί, σχετικά με τη βλάβη που μπορούν να προκαλέσουν σε ζώα και την πιθανότητα να μεταπηδήσουν στους ανθρώπους.

Ο Scott Kenney σημείωσε ότι η ικανότητα ενός ιού να μεταπηδά μεταξύ ειδών εξαρτάται από την ιδιότητά του να ανακαλύπτει υποδοχείς στα κύτταρα ανθρώπων η ζώων.

Οι ερευνητές εστίασαν στον υποδοχέα κυττάρων που ονομάζεται αμινοπεπτιδάση Ν.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού PNAS, έδειξε ότι ο ιός θα μπορούσε να επικολληθεί στους υποδοχείς ανθρώπινων κυττάρων και κυττάρων από γάτες και κότες.

Ωστόσο, ήταν κύτταρα που καλλιεργήθηκαν στο εργαστήριο.

Οι ερευνητές πρόσθεσαν ότι τα ευρήματα δεν αποδεικνύουν ότι ο ιός στους χοίρους μπορεί να προκαλέσει νόσο σε άλλα είδη.

Η ερευνητική ομάδα σχεδιάζει να συνεχίσει την έρευνα, εξετάζοντας για αντισώματα στο ανθρώπινο αίμα που θα έδειχναν ότι ο ιός μπορεί ενδεχομένως να έχει μολύνει τους ανθρώπους.

Η πίεση στη μήτρα επηρεάζει τον σχηματισμό των χαρακτηριστικών του προσώπου [μελέτη]