Νέο γενετικό τεστ μπορεί να εντοπίσει τους άντρες που είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν καρκίνο στον προστάτη, αναφέρει νέα έρευνα.

Οι επιστήμονες εντόπισαν 63 νέες σπάνιες γενετικές ποικιλομορφίες που συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου στον προστάτη και τις συνέκριναν με περισσότερες από 100 ποικιλομορφίες που είχαν εντοπιστεί παλαιότερα, για να δημιουργήσουν το νέο τεστ.

Η εξέταση εντοπίζει το 1% των αντρών που έχουν τον υψηλότερο κίνδυνο για καρκίνο στον προστάτη. Αυτοί οι άντρες έχουν εξαπλάσιες από τον μέσο όρο πιθανότητες εμφάνισης της νόσου.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν νέα ανάλυση DNA -Oncoarray – για να συγκρίνουν περισσότερες από μισό εκατομμύριο αλλαγές στον κώδικα DNA σε 80.000 άντρες με καρκίνο προστάτη και σε 61.000 χωρίς τη νόσο.

Η Rosalind Eeles, του Institute of Cancer Research στο Λονδίνο, δήλωσε ότι εξετάζοντας τον κώδικα DNA δεκάδων χιλιάδων αντρών σε μεγαλύτερο βάθος από ποτέ η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε νέες πληροφορίες για τους γενετικούς παράγοντες που μπορούν να προδιαθέσουν κάποιον στον καρκίνο προστάτη και ότι οι πληροφορίες περισσότερων των 150 γενετικών ποικιλομορφιών μπορούν να συνδυαστούν για να φτάσουμε σε πληροφορία για τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στον προστάτη σε έναν άντρα.

Πρόσθεσε, ότι αν μπορούμε να διαπιστώσουμε από την εξέταση του DNA πόσο πιθανό είναι για έναν άντρα να εμφανίσει καρκίνο στον προστάτη, το επόμενο βήμα είναι να διαπιστώσουμε αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις πληροφορίες για την πρόληψη της νόσου.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο  περιοδικό Nature Genetics.

Nature Genetics.