Προχωρεί η εκκαθάριση και η εξόφληση των οφειλών του ΕΟΠΥΥ προς το σύνολο των παρόχων.

Όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή ο πρόεδρος του Οργανισμού Σωτήρης Μπερσίμης (φωτό), από την 1η έως την 30ή Ιουνίου ενταλματοποιήθηκαν προς πληρωμή, τελικώς εκκαθαρισμένες, για πρώτη φορά στην ιστορία του Οργανισμού, υποβολές δαπανών (Ιανουαρίου) διαφόρων κατηγοριών παρόχων.

Ενδεικτικά έχει ήδη αποζημιωθεί ή έχουν εκδοθεί εντάλματα πληρωμών για το 96% του συνόλου υποβολών των ιατρικών επισκέψεων, του 98% του συνόλου υποβολών των συμβεβλημένων φυσικοθεραπευτών, του 95% του συνόλου υποβολών των κλινικών και το 87% του συνόλου υποβολών των διαγνωστικών κέντρων.

Σύμφωνα με τον κ. Μπερσίμη, ακολουθούν οι πληρωμές, προς τους λοιπούς συμβεβλημένους παρόχους ενώ ήδη ξεκίνησε η ενταλματοποίηση αποζημιώσεων για υποβολές του Φεβρουαρίου.

Για τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ γιατρούς έχει αποζημιωθεί ή ενταλματοποιηθεί το 53% των υποβολών τους για ιατρικές επισκέψεις του Φεβρουαρίου.

Όπως ανακοινώθηκε από τον Οργανισμό, επιλύεται έτσι μία δυσλειτουργία ετών, η οποία με τη σειρά της ανατροφοδοτούσε έναν κύκλο προβλημάτων, που κανείς ως σήμερα δεν είχε τολμήσει να αγγίξει.

Σύμφωνα με τον κ. Μπερσίμη, μπήκε ένα τέλος στη διαιώνιση της απαράδεκτης κατάστασης αποζημίωσης των παρόχων με πρόχειρο λογιστικό έλεγχο και του χαρτοβασιλείου με το οποίο το συγκεκριμένο σύστημα ήταν συνυφασμένο:

“Ξεκινά μια νέα εποχή στη σχέση του Οργανισμού με τους παρόχους προς όφελος των πολιτών.

Μεμονωμένες, μη προβλέψιμες καταστάσεις που αναπόφευκτα προκύπτουν σε κάθε νέα διαδικασία, αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά ενσωματώνοντας καθημερινά, βελτιώσεις στην εκσυγχρονιστική κουλτούρα που αναπτύσσει ο Οργανισμός”.

Εργαζόμενοι

Σύμφωνα με τον κ. Μπερσίμη, τον κύριο ρόλο στις συγκεκριμένες δράσεις έχουν οι εργαζόμενοι του ΕΟΠΥΥ στην κεντρική υπηρεσία και τις περιφερειακές διευθύνσεις από άκρη σε άκρη της Ελλάδας.

Σημειώνεται ότι οι πάροχοι υπέβαλλαν τόνους χαρτιού, με δικαιολογητικά για διάστημα πολλών ετών (περίπου 100.000.000 σελίδες ανά έτος), τα οποία στοιβάζονταν σε κούτες στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του Οργανισμού σε όλη την Ελλάδα.

Έτσι, δημιουργήθηκε μια απαράδεκτη κατάσταση, με χιλιάδες κούτες εγγράφων, σε μη διαχειρίσιμη μάλιστα μορφή, να στοιβάζονται στις υπηρεσίες του Οργανισμού.

Κατόπιν, οι πάροχοι λάμβαναν το 90% των απαιτήσεων τους με πρόχειρο λογιστικό έλεγχο, δηλαδή χωρίς τον οποιοδήποτε ουσιαστικό έλεγχο, ενώ για το υπόλοιπο 10% ανέμεναν την τελική εκκαθάριση.

Λύση

Η λύση που δόθηκε είναι η εξής:

Οι στοιβαγμένες κούτες με τις υποβολές των παρόχων, μεταφέρονται από όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις σε ένα κέντρο διαλογής και επεξεργασίας.

Εκεί παραλαμβάνονται, ταξινομούνται ανά κατηγορία παρόχου και με τεχνολογία αιχμής ψηφιοποιούνται, μετατρέπονται δηλαδή σε εύκολα διαχειρίσιμα ηλεκτρονικά αρχεία.

Κατόπιν, ακολουθεί ο ιατρικός και διοικητικός έλεγχος, μέσω των ψηφιοποιημένων πια αρχείων, από εξειδικευμένους εργαζόμενους του Οργανισμού σε όλη την Ελλάδα. Ο έλεγχος διεξάγεται δειγματοληπτικά σύμφωνα με τον νέο νόμο και με χρήση προηγμένου λογισμικού.

Στο τελικό στάδιο, όλες οι υποβολές επανασυσκευάζονται σε ειδικές συσκευασίες, και στέλνονται σε ειδικό αποθηκευτικό χώρο.

Με αυτόν τον τρόπο “εξαφανίζονται” οι κούτες με τα παραστατικά από τις υπηρεσίες του Οργανισμού και η ψηφιοποίηση καθιστά δυνατή την αποζημίωση των παρόχων στο 100% των εκκαθαρισμένων απαιτήσεών τους.

ΔΗΜ.Κ.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
"Και τώρα...αγωνιζόμαστε" - Από το σοκ της διάγνωσης, στη μάχη με τον καρκίνο
Μ. Θεμιστοκλέους: Με ποιο νέο όργανο αλλάζουν διοίκηση του ΕΣΥ και υπουργείο Υγείας
Οι επιτροπές και ο Μεγάλος Αδερφός από το υπουργείο Οικονομικών στην ΕΚΑΠΥ