Σκιά του ένδοξου παρελθόντος της και της διεθνούς της φήμης έχει γίνει στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια η Pepsico-ΗΒΗ τα μερίδια της οποίας έχουν συρρικνωθεί σημαντικά και δη στα τύπου cola αναψυκτικά, δηλαδή στο θεωρητικά βαρύ πυροβολικό της.

Τις απώλειες που συνεχίζει να καταγράφει, ο δεύτερος παίκτης της αγοράς αναψυκτικών της χώρας, καρπώνονται δύο ελληνικές επιχειρήσεις. Η Λούξ και η Green Cola από την Ορεστιάδα, με την δεύτερη τους τελευταίους μήνες να διεκδικεί τη δεύτερη θέση τόσο έναντι της πατρινής βιομηχανίας στο σύνολο της αγοράς όσο και έναντι της Pepsico – ΗΒΗ στα τύπου cola αναψυκτικά, όπως προκύπτει από στοιχεία της αγορά (πηγή IRI, Nielsen και εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς).

Η ΕΨΑ διατηρεί τη θέση της στην αγορά (σ.σ. το μερίδιό της κυμαίνεται στα επίπεδα του 2%), ενώ με αξιώσεις στο παιγνίδι έχει μπει το τελευταίο διάστημα και η Βίκος.

Με βάση τα στοιχεία Ιανουαρίου, το μερίδιο της Coca Cola 3E στο σύνολο της κατηγορίας των αναψυκτικών με βάση τον όγκο πωλήσεων ανήλθε στο 65,5% σημειώνοντας αύξηση κοντά στο 2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν, σε μια αγορά η οποία συνεχίζει να υποχωρεί με διψήφια ποσοστά.

Η άνοδος της Coca Cola 3E σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία προήλθε κυρίως από τις προωθητικές ενέργειες που «τρέχει» ο Νο 1 παίκτης του κλάδου. Την ίδια ώρα η Pepsico – ΗΒΗ, αν και διατηρεί ακόμη τη δεύτερη θέση στο σύνολο της αγοράς αναψυκτικών, το μερίδιο της έχει υποχωρήσει στο 8,6% ενώ στηρίζεται κυρίως από τα προϊόντα Ήβη, όταν το μερίδιο της ΛΟΥΞ διαμορφώνεται στο 4,6% και της Green Cola στο 4,7%, από μόλις 3% που ήταν το περασμένο Φθινόπωρο.

Ακόμη όμως πιο ενδιαφέρον έχουν τα μερίδια στο «βαρύ πυροβολικό» της αγοράς που δεν είναι άλλο από τα τύπου cola αναψυκτικά. Εκεί το μερίδιο της Coca Cola 3E αγγίζει το 82,5% και της Pepsico το 4,7%, ενώ το μερίδιο βάσει όγκου της Green Cola, με πολύ λιγότερους κωδικούς στο ράφι, έχει σκαρφαλώσει στο 5,3% καθιστώντας τη δεύτερο παίκτη μετά την Coca Cola, ενώ της ΛΟΥΞ κολα το μερίδιο είναι μόλις 0,5%.

Την ίδια ώρα άκαρπες έχουν αποβεί, σύμφωνα με πληροφορίες, οι μέχρι σήμερα προσπάθειες της Pepsico – HBH να απεμπλακεί από το κομμάτι των αναψυκτικών στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες περισσότεροι από 7 εμφιαλωτές που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία των αναψυκτικών, έχουν δεχθεί κρούση από τον πολυεθνικό παίκτη για να αναλάβουν με το σύστημα της δικαιόχρησης την παραγωγή και διανομή των προϊόντων της Pepsico-ΗΒΗ.

Η εταιρεία φέρεται να έχει προτείνει σε όσους έχει κάνει κρούση διάφορα εναλλακτικά σενάρια. Μεταξύ αυτών είναι η παραχώρηση των εγκαταστάσεων και μαζί η άδεια χρήσης των σημάτων της (Pepsi Cola, 7Up, Lipton Ice Tea και HBH) με αντάλλαγμα την καταβολή ενός ποσοστού επί των πωλήσεων υπό τη μορφή δικαιωμάτων.

Στο τραπέζι έχουν πέσει και άλλες προτάσεις όπως το σπάσιμο του χαρτοφυλακίου με τους χυμούς και τα αναψυκτικά στο ένα κομμάτι και τα υπόλοιπα στο άλλο και την πώλησή τους ξεχωριστά.

Αν και οι διαπραγματεύσεις χρονολογούνται ήδη από το 2013, όπως υποστηρίζουν όσοι γνωρίζουν, ακόμη δεν έχει υπάρξει κάποια εξέλιξη. Αντιθέτως όσοι έχουν βρεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχουν απορρίψει την πρόταση της εταιρείας ως μη συμφέρουσα.

Εν τω μεταξύ προ ημερών, δύο χρόνια μετά το λουκέτου που είχε μπει στο εργοστάσιο εμφιαλωμένου νερού που διατηρούσε στο Λουτράκι, πριν από λίγες ημέρες μπήκε και επισήμως πωλητήριο.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία είχε προσπαθήσει να βρει αγοραστή για να πουλήσει το συγκεκριμένο εργοστάσιο, αναθέτοντας μάλιστα σε ανεξάρτητο σύμβουλο να αποτιμήσει την αξία του.

Πηγές:
euro2day.gr

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Οι νικητές των Αριστείων Φαρμακευτικής Αγοράς 2024
Long CoViD και δύσπνοια [μελέτη]
Κοινή πρωτοβουλία για την ανάδειξη της αξίας του εμβολιασμού έναντι λοιμωδών νοσημάτων