Της Πέννυ Κούτρα


Συνεπή ανάπτυξη πωλήσεων με διψήφια ποσοστά εμφανίζει την τελευταία δεκαετία η Septona, η αμιγώς ελληνική εταιρία παραγωγής ειδών προσωπικής υγιεινής, η οποία ακολουθεί αντίστροφη πορεία μέσα στην κρίση, διευρύνοντας την παρουσία της σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Η βιομηχανία που συμπληρώνει 40 χρόνια λειτουργίας παράγει διάφορα προιόντα βάμβακος, ντεμακιγιάζ αλλά και υγρά προιόντα, απασχολεί 520 άτομα και εξάγει σε 69 διεθνείς αγορές που εκτείνονται σε 5 ηπείρους. Για το 2015, εκτιμάται ότι ο κύκλος εργασιών της θα αγγίξει τα 63 εκατ.ευρώ, αυξημένος κατά 10% έναντι των πωλήσεων του 2014.

Σύμφωνα με το σημερινό γενικό διευθυντή της εταιρίας, κ. Π. Κατσόγιαννη η θετική επίδοση δεν ήρθε «δια μαγείας» αλλά στηρίζεται στη διαρκή επανεπένδυση των κερδών στην εταιρία, έτσι ώστε να τροφοδοτηθεί η ανάπτυξη της. Μόνον την τελευταία πενταετία, η εταιρία έχει επενδύσει 23 εκατ.ευρώ στην παραγωγή. Το δε ποσό για έξοδα μάρκετινγκ και υποστήριξη της εμπορικής πολιτικής είναι επίσης υψηλό, ενώ η εταιρία προχωρά σε νέο κύκλο επενδύσεων.

Συγκεκριμένα, έχει ξεκινήσει η δημιουργία νέας μονάδας παραγωγής που θα προστεθεί στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις 32.000 τμ στα Οινόφυτα, με σκοπό λειτουργίας μέσα στο 2016. Πέρα από τη βιομηχανική ενίσχυση, η Septona επενδύει στο εσωτερικό της τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης νέων προιόντων. 

'Ηδη, στην γκάμα της εταιρίας έχει προστεθεί επώνυμη σειρά βρεφικών καλλυντικών και ειδών περιποίησης καθώς και νέες κατηγορίες που αφορούν τη γυναικεία περιποίηση, όπως καλλυντικά αλλά και σερβιέτες. Η ενίσχυση του επώνυμου χαρτοφυλακίου της εταιρίας, αποτελεί στρατηγική απόφαση, καθώς εκτιμάται ότι έτσι προσδίδεται προστιθέμενη αξία στην παραγωγή της Septona. Η πολιτική αυτή επιβραβεύθηκε μάλιστα προσφάτως κατά την απονομή των RetailBusinessAwards όπου η εταιρία κατέκτησε διάκριση ως «Προμηθευτής της Χρονιάς» για το εγχώριο λιανεμπόριο.

Ο άλλος άξονας που διαφοροποίησε την εταιρία ήταν ο σαφής προσανατολισμός της στις αγορές του εξωτερικού, ο οποίος υποστηρίχθηκε πολύ πριν γίνει μόδα ή επιτακτική ανάγκη για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Το 1990 και την εποχή που οι πολυεθνικές εταιρίες κυριαρχούσαν στην ελληνική αγορά με τα αντίστοιχα προιόντα καθημερινής φροντίδας, η Septona στράφηκε στο εξωτερικό.

Σήμερα, το 60% των πωλήσεων της αφορούν σε εξαγωγές, ενώ από αυτές το 60% αφορά σε προιόντα ιδιωτικής ετικέτας και το υπόλοιπο 40% σε επώνυμα προιόντα Septona. Οι πιο σημαντικές αγορές της εταιρίας είναι οι εκείνες της Μέσης Ανατολής και των Βαλκανίων, αλλά και της Γαλλίας (όπου εξάγονται σημαντικές ποσότητες προιόντων ιδιωτικής ετικέτας).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης οι προοπτικές για περαιτέρω διείσδυση στο εξωτερικό είναι σημαντικές και γι αυτό το λόγο, αναφέρει την πρόθεση της εταιρίας να δημιουργήσει θυγατρική στο εξωτερικό, η οποία θα παίξει ρόλο βραχίονα για τις εξαγωγές. Πάντως η Septona ήδη από τη δεκαετία του '90 έχει συστήσει και λειτουργεί παραγωγική μονάδα στη γειτονική Βουλγαρία.

Για το 2016, η διοίκηση της εταιρίας - αν και ξεκινά με την παραδοχή ότι οι δυσκολίες δεν θα εξαλειφθούν και ότι η ζήτηση θα συνεχίσει να είναι συγκρατημένη- συνεχίζει να υπολογίζει σε μια ακόμη θετική χρονιά για την Septona σε Ελλάδα και εξωτερικό.

 

Πηγές:
euro2day.gr

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Ευλογιά: Ανάγκη για νέα εμβόλια και φάρμακα - Τι αναφέρεται σε αμερικανική έκθεση
Το αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας- ιδιαίτερα στις γυναίκες [μελέτη]
Εκτός λειτουργίας οι εφαρμογές της ΗΔΙΚΑ την Κυριακή, λόγω αναβάθμισης του ΑΜΚΑ