Από 12 έως και 15 ευρώ είναι οι απώλειες που γράφει η μέση τιμή απόδειξης για τα δερμοκαλλυντικά είδη που αγοράζονται από το φαρμακείο, από το 2010 μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με στοιχεία, πριν το 2010 η μέση τιμή απόδειξης για την αγορά δερμοκαλλυντικών προϊόντων κυμαινόταν στα 35 ευρώ περίπου και σήμερα στα 22 ευρώ.  Και ενώ η περίοδος του καλοκαιριού θεωρείται δυνατή από πλευράς ζήτησης για τα συγκεκριμένα προϊόντα, η φετινή χρονιά δείχνει εξαιρετικά υποτονική, αποτυπώνοντας τις αλλαγές που έχουν επέλθει στις συνήθειες των καταναλωτών, ακόμη και αν αυτές αφορούν θέματα υγείας. 

Αυτά ισχυρίζονται παράγοντες από το συγκεκριμένο κανάλι διάθεσης, επισημαίνοντας ότι ως απόλυτο μέγεθος, μπορεί ο συνολικός τζίρος της κατηγορίας να παραμένει σε παρόμοια επίπεδα με πέρυσι, χωρίς δηλαδή σημαντικές διακυμάνσεις, όμως τα περιθώρια κέρδους έχουν μειωθεί σημαντικά, για δύο βασικούς λόγους. Διότι όπως λένε, ο καταναλωτής έχει  στραφεί είτε σε δευτεροκλασάτα σήματα (όπου εκεί το περιθώριο κέρδους είναι μικρότερο) είτε επιλέγει προϊόντα με μεγάλες προσφορές στην τιμή τους.

Σύμφωνα λοιπόν με στοιχεία από φαρμακαποθήκες που έχουμε στη διάθεσή μας, στο  κανάλι των φαρμακείων η ανάπτυξη των δερμοκαλλυντικών το 5μηνο 2017 έναντι της αντίστοιχης περιόδου του  2016 ήταν της τάξεως του  4,4%, με τον τζίρο να διαμορφώνεται τελικώς στα  113 εκατ. ευρώ.

Η συνολική αγορά των δερμοκαλλυντικών εκτιμάται σε περίπου  600 εκατ. ευρώ –περιλαμβάνονται τα εξειδικευμένα καταστήματα καλλυντικών και τα σούπερ μάρκετ- στην οποία το κανάλι των φαρμακείων έχει μερίδιο της τάξης του 25%. Όσον αφορά το μερίδιο των βασικών εταιρειών που εμπορεύονται δερμοκαλλυντικά προϊόντα, στο κανάλι του φαρμακείου είναι:  L’ oreal 20%,  Frezyderm 12%, Korres 11,5%, Pierre Fabre 10%, Apivita 8%.