Όταν νιώθετε τα επίπεδα ενέργειάς σας να έχουν πέσει, η λύση φαίνεται να είναι απλή: καφές. Η κατανάλωση καφεΐνης βρίσκεται σε πιο υψηλά επίπεδα από ποτέ. Και, πιθανόν γνωρίζετε για τα οφέλη του καφέ και τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες, αλλά η υπερβολή είναι πάντα κακή. Υπάρχουν όμως εναλλακτικοί τρόποι να ανανεώσουμε τα αποθέματα ενέργειάς μας;

Μια τσίχλα

Σε μια μελέτη του 2012, ανακαλύφθηκε πως οι άνθρωποι που μασούσαν τσίχλα για 15 λεπτά, ένιωθαν περισσότερη ενέργεια αργότερα. Αυτό συμβαίνει γιατί το μάσημα τσίχλας αυξάνει τους παλμούς της καρδιάς, στέλνοντας περισσότερο αίμα στον εγκέφαλο. Επίσης, αν η τσίχλα έχει γεύση μέντα, τα οφέλη είναι διπλά: η μέντα δραστηριοποιεί τις νευρικές μας απολήξεις—είναι παρόμοια η επίδραση με το να ρίξουμε λίγο κρύο νερό στο πρόσωπό μας.

Προϊόντα ολικής

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες που βρίσκουμε στα προϊόντα ολικής άλεσης δεν μας προκαλούν εκείνη την σύντομη έκρηξη ενέργειας που ακολουθείται από κόπωση, όπως αυτή που μας δίνει η ζάχαρη. Προσθέστε τρεις μερίδες με λαχανικά, μαύρο ψωμί ή δημητριακά ολικής άλεσης στην καθημερινότητά σας, αντί για τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες και θα δείτε πως θα νιώθετε καλύτερα από ποτέ.

Μπλε φως

Ναι, μπλε φως. Σε μια μελέτη του 2013 ανακαλύφθηκε πως τα κόκκινα και τα μπλε φώτα μας κάνουν να αισθανόμαστε ότι έχουμε περισσότερη ενέργεια. Η διαφορά; Το κόκκινο είναι πιο έντονο, συνεπώς θυμίζει περισσότερο την “θυμωμένη” ενέργεια που μας δίνει ο καφές, ενώ το μπλε φως την “ζεν” ενέργεια που μας δίνει το πράσινο τσάι.

Μάθετε κάτι καινούριο

Να ένας έξυπνος τρόπος να περάσετε το μεσημεριανό σας διάλειμμα στην δουλειά, χωρίς να νυστάξετε. Βρείτε κάποια ενδιαφέρουσα δραστηριότητα, ή διαβάστε για κάτι που δεν γνωρίζατε.

Φυτέψτε έναν κήπο

Τα χόμπι που περιλαμβάνουν σωματική δραστηριότητα φαίνεται να μας γεμίζουν με ενέργεια. Επίσης, η επαφή με το χώμα καταπολεμά την οξείδωση στο σώμα μας, προσφέροντάς μας ακόμα περισσότερη ενέργεια. Ακόμα καλύτερα; Αυτή η επαφή με τη γη, όσο ‘’τραβηγμένη’’ και αν σας ακούγεται, στηρίζεται από επιστημονικές έρευνες.

Τραγουδήστε το αγαπημένο σας τραγούδι

Η μουσική, μας δίνει ενέργεια—ειδικά αν τραγουδάμε και εμείς. Ερευνητές από το Λονδίνο ανακάλυψαν πως το τραγούδι χαμηλώνει το στρες και την ένταση σχεδόν στον ίδιο βαθμό με την αερόβια άσκηση. Για αυτό, την επόμενη φορά που είστε στο σπίτι και νιώθετε πως δεν μπορείτε να σηκωθείτε, βάλτε το αγαπημένο σας τραγούδι, σηκωθείτε και τραγουδήστε δυνατά.

Κάντε ένα μασάζ στα αυτιά

Ασκείστε λίγη πίεση στο εξωτερικό των αυτιών σας και θα νιώσετε καλύτερα σε ολόκληρο το σώμα σας. Κάντε ένα ελαφρύ μασάζ για 10 με 30 δευτερόλεπτα και αμέσως θα νιώσετε πως έχετε περισσότερη ενέργεια.