Βγήκατε, διασκεδάσατε, παρευρεθήκατε σε οικογενειακά και φιλικά τραπέζια και χαρίσατε για λίγο στον εαυτό σας την ευχαρίστηση του “δοκιμάζω από όλα” ή “τρώω αρκετά παραπάνω από ότι συνηθίζω”. Με λίγα λόγια, διακόψατε τη δίαιτά σας ή το πρόγραμμα το οποίο δυσκολευτήκατε μεν, αλλά τα καταφέρατε δε, να ακολουθήσετε στο παρελθόν με πειθαρχία, συνέπεια και αποτελέσματα.

Τι γίνεται λοιπόν τώρα, μετά από αυτές τις παρασπονδίες των εορτών; Οι ειδικοί διαιτολόγοι μας πληροφορούν, ότι σύμφωνα με τις στατιστικές, τα έξτρα κιλά των εορτών, είναι συνήθως τα 2-3 κιλά.

Μπορούμε να τα χάσουμε; φυσικά και μπορούμε και μάλιστα όσο πιο σύντομα, τόσο καλύτερα, ώστε να μην τα “φορτωθούμε” για μεγάλο διάστημα.

  • Αρχίστε τις πρώτες κιόλας ημέρες μετά τις εορταστικές και αφού έχετε επιστρέψει ήδη στη δουλειά, φροντίστε να τρώτε με βάση απλές δίαιτες αδυνατίσματος που μπορεί και να έχετε ακολουθήσει στο παρελθόν και σας ταιριάζουν, μικρά γεύματα δηλαδή και πιο συχνά, παρά ένα ή δύο και μεγάλα. Ενδιάμεσα, καταναλώστε φρούτα, ξηρούς καρπούς, λαχανικά.
  • Τρώτε λιγότερο φαγητό, βάζοντας πιο λίγη ποσότητα στο πιάτο σας από αυτήν που συνηθίζετε όταν δεν είστε σε πρόγραμμα δίαιτας.
  • Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα καλό πρωινό πλούσιο σε πρωτεΐνες, όπως αυγά, υδατάνθρακες, δημητριακά ολικής άλεσης, γενικά κάτι υγιεινό και ταυτόχρονα αρκετά δυνατό ώστε να σας συγκρατήσει αρκετές ώρες στη δουλειά πριν ξαναπεινάσετε.
  • Απομακρύνετε τους κουραμπιέδες, τα μελομακάρονα, τις δίπλες και ό,τι εορταστικό γλύκισμα έχει απομείνει στο σπίτι σας, από το οπτικό σας πεδίο.
  • Εφόσον ούτως ή άλλως γνωρίζετε τα περί υγιεινής διατροφής, προσπαθήστε πάλι, μετά τις παρασπονδίες σας να ξεχάσετε οτιδήποτε ανθυγιεινό, όπως λιπαρά, fast food, τηγανιτά, αναψυκτικά, ζάχαρη, γλυκά κλπ.
  • Να θυμάστε ότι το νερό πάντα βοηθά στο να κρατιέστε σε φόρμα, συν το ότι δημιουργεί το αίσθημα κορεσμού, κάτι που σας χρειάζεται ώστε να μην τσιμπολογάτε.
  • Το ασβέστιο που περιέχουν τα γαλακτοκομικά, τυριά, γιαούρτι κλπ. βοηθά σε μικρές ποσότητες, όπως και το να εντάξετε στο εβδομαδιαίο σας διαιτολόγιο το ψάρι, μικρές ποσότητες κοτόπουλο ή κρέας, όσπρια, πολλά λαχανικά.
  • Σταματήστε το λευκό ψωμί και προτιμήστε τα προϊόντα ολικής άλεσης, σε φρυγανιές, ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι.
  • Αρχίστε πάλι τη γυμναστική σας. Όποια και αν είναι η άσκηση που ακολουθείτε, όπως το περπάτημα, κάποιο άθλημα ή το γυμναστήριο, ξεκινήστε το πάλι με πρόγραμμα, ταυτόχρονα με την καινούργια σας δίαιτα και αμέσως μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Θα εκπλαγείτε όταν αισθανθείτε πόσο εύκολα μπήκατε πάλι στο ρυθμό της άσκησης και πόση ικανοποίηση νοιώθετε!

Μια τελευταία συμβουλή: δεν χρειάζεται να εξαντληθείτε. Μπείτε σιγά σιγά στο ρυθμό δίαιτα, άσκηση, χάνω τα κιλά που πήρα στις γιορτές. Οι ακραίες και απότομες δίαιτες, μπορεί να σας οδηγήσουν σε αντίθετα αποτελέσματα, δημιουργώντας προβλήματα στην καθημερινή φυσική σας κατάσταση. Παν μέτρον άριστον λοιπόν και τα κιλά των διακοπών θα εξαφανιστούν με λίγη προσπάθεια, αρκετά σύντομα.

premium.paratiritis