Το αδυνάτισμα, όπως έχουμε πει πολλές φορές, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ειδικά σήμερα, που η καθημερινότητα έχει παντού μικρές, καλά κρυμμένες παγίδες που απειλούν να καταστρέψουν τις προσπάθειές μας, αλλά και την ψυχολογία μας. Πώς θα καταφέρουμε να μην πέσουμε, λοιπόν, σε αυτές τις παγίδες;

Οι υπερωρίες μας παχαίνουν

Οι άνθρωποι που εργάζονται περισσότερες από 40 ώρες την εβδομάδα έχουν 8% μεγαλύτερες πιθανότητες να είναι παχύσαρκοι, σύμφωνα με νέες μελέτες. Ακόμα χειρότερα, αν η εργασία σας έχει να κάνει με ταξίδια, αν λείπετε από το σπίτι σας περισσότερες από 20 νύχτες σε μηνιαία βάση, οι πιθανότητες αυτές αυξάνονται στ 92%! Προσπαθήστε να μην το παρακάνετε με το έτοιμο φαγητό, ειδικά αν έχετε την ευχέρεια να τρώτε με έξοδα της εταιρίας. Φροντίστε, ακόμα και κατά την διάρκεια της δουλειάς, να κινείστε: μερικές διατάσεις ανά τακτά διαστήματα, ορθοστασία αντί για συνεχή καθιστική ζωή, και σκάλες αντί για ασανσέρ. Και για τα ταξίδια; Αν το ξενοδοχείο σας έχει γυμναστήριο, εκμεταλλευτείτε το. Αλλιώς, μπορείτε πάντα να κάνετε ασκήσεις με το βάρος του σώματος μόνοι σας.

Η ανεργία μας παχαίνει

Όπως είναι λογικό, η ανεργία επηρεάζει σε τεράστιο βαθμό την ψυχική μας υγεία, και είναι πλέον ευρέως γνωστό ότι τα συμπτώματα κατάθλιψης ή άγχους πηγαίνουν πακέτο με την συναισθηματική υπερφαγία. Προσπαθήστε να κοιμάστε σωστά, όπως ακριβώς θα κοιμόσασταν αν έπρεπε να πάτε στην δουλειά το πρωί, και μην σταματάτε να μαγειρεύετε για τον εαυτό σας. Είναι πιο φτηνό, και πολύ πιο υγιεινό, αν προσέχετε (και γνωρίζετε καλά) με τι μαγειρεύετε. Πείτε όχι στο delivery.

Οι σχέσεις μας παχαίνουν

Συμβαίνει σε πάρα πολλά ζευγάρια. Οι διατροφικές συνήθειες του ενός αρχίζουν να επηρεάζουν τον άλλο. Και αν ο/η σύντροφός σας λατρεύει την υγιεινή διατροφή, αυτό είναι καλό. Αν, όμως, κάθε βράδυ έχετε πλούσια (σε βούτυρο) γεύματα, τότε σύντομα θα παρατηρήσετε δυσάρεστες αλλαγές. Καταλαβαίνουμε ότι είναι δύσκολο στο πλαίσιο μιας σχέσης να χρειάζεται ο κάθε σύντροφος να ακολουθεί συγκεκριμένη διατροφή, συνεπώς το λιγότερο που μπορείτε να κάνετε είναι να συμβιβαστείτε. Θέστε κάποια όρια για τα ανθυγιεινά γεύματα που επιτρέπετε, σε πρώτο στάδιο, και αντικαταστήστε τα κακά λιπαρά και την ζάχαρη με φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Επίσης, πάντα είναι καλή ιδέα να γυμνάζεστε μαζί.

Τα παιδιά μας παχαίνουν

Ακόμα χειρότερα μπορεί να γίνουν τα πράγματα μετά από την απόκτηση ενός παιδιού. Οι πατέρες, ειδικά, έχουν την τάση να καταναλώνουν περισσότερα junk foods, σύμφωνα με έρευνες. Μην αφήνετε τις προτιμήσεις του παιδιού σας να καθορίζουν το οικογενειακό τραπέζι, και προσπαθήστε να μάθετε στο παιδί σας την αξία της σωστής διατροφής. Επιπλέον, όσο κλισέ κι αν ακούγεται, το να τρώτε μαζί σαν οικογένεια είναι καλό για την υγεία σας—σε σωματικό και ψυχολογικό επίπεδο.

Οι διακοπές μας παχαίνουν

Είτε μιλάμε για τις διακοπές του καλοκαιριού, είτε για τα οικογενειακά τραπέζια των Χριστουγέννων. Μην το παρακάνετε. Προσπαθήστε να ελέγξετε την κατανάλωση αλκοόλ κατά τις γιορτές, και αν οργανώνετε εσείς το τραπέζι, κάντε το όσο πιο υγιεινό γίνεται. Αντικαταστήστε παχυντικές, παραδοσιακές συνταγές, με νόστιμες εναλλακτικές που χρησιμοποιούν φρέσκα και υγιεινά υλικά.

Η ηλικία μας παχαίνει

Στα 30, ο οργανισμός μας αρχίζει να καίει λιγότερες θερμίδες μέσα στην ημέρα. Στα 40, αυτό επιδεινώνεται. Και στις επόμενες δύο δεκαετίες, ο μεταβολισμός μας γίνεται ακόμα πιο αργός. Μάθετε να ακούτε τις ανάγκες του εαυτού σας, και να κάνετε τις σωστές επιλογές. Προσαρμόστε το πρόγραμμα γυμναστικής σας – και είναι πολύ καλή ιδέα να έχετε βρει ένα είδος γυμναστικής που να σας αρέσει και να μην σας κάνει να βαριέστε. Αρχίστε να καταναλώνετε τροφές που θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε την υγεία σας σε ιδανικά επίπεδα, όπως φρέσκα λαχανικά, ξηρούς καρπούς, low-fat γαλακτοκομικά, και πηγές άλιπης πρωτεΐνης. Σε πιο προχωρημένη ηλικία, ένας παράγοντας που συμβάλει στην αύξηση βάρους είναι ο μεσημεριανός ύπνος. Αν δεν μπορείτε χωρίς αυτόν, μην ξεπερνάτε τα 30 λεπτά.