Της Κωσταλένιας Καλλιανιώτη, MSc

Διαστάσεις πανδημίας τείνει να πάρει η νέα γρίπη των χοίρων, που έχει πλήξει ήδη πολλές χώρες της Ευρώπης, στις οποίες συγκαταλέγεται και η Ελλάδα. Παρότι οι περισσότεροι από εμάς είμαστε κάτι παραπάνω από ανήσυχοι για το φαινόμενο αυτό, σε τέτοιες περιπτώσεις ο πανικός σίγουρα δεν είναι η καλύτερη λύση.

Ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα για να προστατευτούμε από μία τέτοια νόσο είναι να 'οχυρώσουμε' τον οργανισμό μας όσο το δυνατόν καλύτερα, πάντα με σύμμαχο τη σωστή διατροφή.

Η αλήθεια είναι ότι τώρα το καλοκαίρι και ειδικότερα με τη νέα γρίπη να έχει κάνει αισθητή την παρουσία της, δεν ενδείκνυνται οι εξαντλητικές δίαιτες, καθώς θα πρέπει να προσλαμβάνουμε όλα τα θρεπτικά συστατικά που έχουμε καθημερινά ανάγκη για να προασπίσουμε το σώμα μας.

Παρότι η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή στο σύνολό της μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της φυσικής μας άμυνας, υπάρχουν και μεμονωμένες βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία τα οποία παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Βιταμίνη Α: η βιταμίνη αυτή καθώς και η πρόδρομη μορφή της, το β-καροτένιο, παίζουν ρόλο-κλειδί στη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος, καθώς συμβάλλουν στην ανάπτυξη και τη σωστή λειτουργία ορισμένων κυττάρων του.

Πηγές της βιταμίνης Α είναι κυρίως ζωικά τρόφιμα όπως τα εντόσθια, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά, ενώ το β-καροτένιο υπάρχει στις γλυκοπατάτες, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι και τα βερίκοκα.
Βιταμίνη C: Η βιταμίνη C θεωρείται από τα βασικότερα θρεπτικά συστατικά για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού, καθώς συμβάλλει στο συντονισμό και στη σωστή απόκριση των κυττάρων του.

Τη βρίσκουμε σε υψηλή περιεκτικότητα στα εσπεριδοειδή, όπως το πορτοκάλι, το λεμόνι και το γκρέιπφρουτ, στις φράουλες, στο καρπούζι αλλά και σε διάφορα λαχανικά όπως για παράδειγμα το κουνουπίδι, το μπρόκολο και το σέλινο.

Ψευδάργυρος: Τρόφιμα τα οποία είναι πλούσια σε ψευδάργυρο, όπως για παράδειγμα το κρέας, τα αυγά, τα πουλερικά, τα θαλασσινά και το ψάρι θα πρέπει να περιέχονται στη διατροφή μας, καθώς το ιχνοστοιχείο αυτό βοηθά στη σωστή λειτουργία των Τ λεμφοκυττάρων, των κυττάρων που επιτίθενται στους ιούς και τα παθογόνα βακτήρια.

Σελήνιο: Από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά της φύσης, βοηθά στην προστασία των κυττάρων από την καταστροφική δράση των ελευθέρων ριζών, προστατεύοντας έτσι τον οργανισμό μας από την πρόωρη φθορά.

Το σελήνιο το βρίσκουμε στα ψάρια και τα θαλασσινά, στα πουλερικά, στους ξηρούς καρπούς και στο ρύζι.

Μην ξεχνάτε, τέλος, ότι εκτός μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή συστήνεται και η πολύ καλή και προσεκτική ατομική υγιεινή. Θα πρέπει να πλένουμε και να απολυμαίνουμε τα χέρια μας, να αποφεύγουμε να αγγίζουμε το πρόσωπο, το στόμα και τα μάτια μας και να αποφεύγουμε τους ασφυκτικά κλειστούς χώρους, γιατί η συσώρευση μικροβίων είναι σαφώς μεγαλύτερη σε σύγκριση με τους ανοικτούς.

Πηγές: www.nutrimed.gr