Η σωστή, ισορροπημένη διατροφή είναι σημαντική για κάθε έναν από εμάς, αλλά υπάρχουν ορισμένες τροφές που έχουν ιδιαίτερα οφέλη για τον γυναικείο οργανισμό, και μπορούν να τον προφυλάξουν απέναντι σε απειλές για την υγεία που στοχεύουν το γυναικείο φύλο σε μεγαλύτερο βαθμό (οστεοπόρωση, καρκίνος του μαστού), ή και αποκλειστικά (επιπλοκές στην εγκυμοσύνη). Ποιες είναι αυτές οι τροφές, λοιπόν, που κάθε γυναίκα οφείλει να συμπεριλάβει στην καθημερινότητά της;

Λαχανίδα

Αυτό το λαχανικό με την τεράστια συγκέντρωση θρεπτικών συστατικών μας δίνει μια πάρα πολύ γερή δόση βιταμίνης Κ, που (σε συνδυασμό με το ασβέστιο και την βιταμίνη D) βοηθάει στην προφύλαξη των οστών. Πέρα, όμως, από αυτό, μία μερίδα του περιέχει περισσότερο από το 20% της καθημερινής μας δόσης σε βιταμίνες Α και C.

Σπαράγγια

Άλλο ένα λαχανικό που μας προσφέρει μεγάλη ποσότητα βιταμίνης Κ, και που μπορεί να μαγειρευτεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Επίσης, είναι εξαιρετική πηγή φολικού οξέος, που προλαμβάνει γενετικές ανωμαλίες στα έμβρυα.

Φασόλια

Από τις καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης, χωρίς τα κορεσμένα λιπαρά του κρέατος, αλλά με τεράστια δόση χορταστικών φυτικών ινών. Μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, του σακχάρου και των παλμών της καρδιάς.

Γκρέιπφρουτ

Περιέχει μεγάλες ποσότητες φλαβονοειδών, που προστατεύουν την υγεία της καρδιάς και προφυλάσσουν από εγκεφαλικό. Τα γκρέιπφρουτ περιέχουν λιγότερη ζάχαρη από το πορτοκάλι, πράγμα που τα καθιστά πιο light εκδοχή του αγαπημένου εσπεριδοειδούς.

Μούρα και κεράσια

Πεντανόστιμα, τέλειο σνακ για να ικανοποιήσουμε την όρεξή μας για γλυκό χωρίς περιττές θερμίδες, και - το πιο σημαντικό - πολύχρωμα. Αυτές ακριβώς οι χρωστικές που περιέχουν είναι και πανίσχυρα αντιοξειδωτικά, που προστατεύουν τα κύτταρά μας από βλάβες, και διατηρούν τον εγκέφαλό μας στην καλύτερη δυνατή του κατάσταση. Και περιέχουν τεράστιες ποσότητες βιταμίνης C.

Παπάγια

Το εξωτικό αυτό φρούτο παίρνει το έντονο χρώμα του από δύο διαφορετικά αντιοξειδωτικά, το β-καροτένιο και το λυκοπένιο, άρα είναι πρακτικά μία αντικαρκινική βόμβα, που ελαττώνει σημαντικά τον κίνδυνο καρκίνου του τραχήλου της μήτρας και του μαστού.

Σαρδέλες

Λιπαρά οξέα ωμέγα-3, βιταμίνη D και ασβέστιο. Α, και πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης. Αυτά τα μικρά ψαράκια είναι ένας διατροφικός θησαυρός που δεν πρέπει να λείπει από την διατροφή μας. Ιδιαίτερα καλή επιλογή για τις εγκύους, καθώς προστατεύουν την υγεία του εμβρύου, βελτιώνουν την ποιότητα του μητρικού γάλακτος, και περιέχουν λιγότερο υδράργυρο σε σχέση με τα περισσότερα άλλα ψάρια.

Λιναρόσπορος

Υπέροχη πηγή φυτικών ινών, αλλά και φυτικές χημικές ουσίες που δρουν σαν οιστρογόνα, ελαττώνοντας τον κίνδυνο ορισμένων καρκίνων, μέσα σε αυτούς και εκείνος του μαστού. Επιπλέον, είναι από τις καλύτερες φυτικές πηγές ωμέγα-3.

Αβοκάντο

Δεν θα σταματήσουμε ποτέ να αγαπάμε το αβοκάντο, μαζί με τα λιπαρά που περιέχει. Ο λόγος; Είναι λιπαρά που ο οργανισμός έχει ανάγκη, που προστατεύουν τα μάτια και την επιδερμίδα, βοηθούν να αδυνατίσουμε και μπορεί να ρίξουν ακόμη και τα επίπεδα της “κακής” LDL χοληστερόλης.

Γλυκοπατάτες

Περιέχουν χαλκό, φυτικές ίνες, βιταμίνη Β6, κάλιο, σίδηρο και β-καροτένιο. Εξαιρετική επιλογή για τις εγκύους, καθώς μπορούν να φροντίσουν για την σωστή ανάπτυξη των πνευμόνων του εμβρύου.