Οι σχολικές επιδόσεις των μαθητών μπορεί ενδεχομένως να είναι καλύτερες αν τα παιδιά είναι περισσότερο ενεργά σωματικώς, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν τα επίπεδα δραστηριότητας και τις ικανότητες διαβάσματος και μαθηματικών σε 186 παιδιά του δημοτικού, από τη Φινλανδία.

Οι ερευνητές του University of Eastern Finland, αναφέρουν σχέση μεταξύ υψηλότερων επιπέδων σωματικής άσκησης και καλύτερων ικανοτήτων στο διάβασμα, όπως και σχέση μεταξύ της συμμετοχής σε οργανωμένα αθλήματα και υψηλότερων σκορ σε τεστ μαθηματικών.

Συγκεκριμένα, αγόρια με υψηλότερα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας, ιδιαίτερα όσον αφορά το περπάτημα και το ποδήλατο από και προς το σχολείο είχαν καλύτερες ικανότητες στο διάβασμα σε σχέση με λιγότερο δραστήρια αγόρια, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι αγόρια που περνούσαν περισσότερο χρόνο διαβάζοντας και γράφοντας στον ελεύθερο χρόνο τους είχαν καλύτερες ικανότητες στο διάβασμα σε σχέση με όσα περνούσαν λιγότερο χρόνο διαβάζοντας και γράφοντας.

Επίσης, αγόρια που περνούσαν περισσότερο χρόνο χρησιμοποιώντας υπολογιστές ή παίζοντας video games είχαν καλύτερα σκορ σε τεστ μαθηματικών σε σχέση με παιδιά που περνούσαν λιγότερο χρόνο σε υπολογιστές και video games.

Η σχέση μεταξύ των επιπέδων σωματικής δραστηριότητας και των ικανοτήτων διαβάσματος και μαθηματικών ήταν πιο αδύναμη μεταξύ των κοριτσιών, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’PLoS One.’’

Αν και η έρευνα ανακάλυψε μόνο σχέση μεταξύ της δραστηριότητας και των σχολικών ικανοτήτων και όχι αιτιατή σχέση, οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα ευρήματα υπογραμμίζουν πως η σωματική άσκηση μπορεί να ωφελήσει τη σχολική επίδοση των παιδιών και ιδιαίτερα των αγοριών.

 

Πηγές:
‘’PLoS One.’’

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Αλαλούμ με το πρόγραμμα πρόληψης κατά του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.
GSK: Μήνυση κατά Pfizer-BioNTech για τις πατέντες των εμβολίων mRNA
Το Τai chi βελτιώνει την ποιότητα ύπνου ασθενών με προχωρημένο καρκίνο πνεύμονα [μελέτη]