Το κόκκινο κρασί έχει βακτήρια που μπορεί ενδεχομένως να είναι ωφέλιμα για την ανθρώπινη υγεία, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Ερευνητές στην Ισπανία απομόνωσαν 11 στελέχη βακτηρίων από το κρασί, όπως στελέχη Lactobacillus, που επίσης υπάρχουν στο γιαούρτι, καθώς και βακτήρια Oenococcus και Pediococcus, που συνδέονται με τη διαδικασία παραγωγής κρασιού.

Η Dolores Gonzalez de Llano του Universidad Autonoma de Madrid, δήλωσε ότι προβιοτικές ιδιότητες στο κρασί δεν έχουν μελετηθεί αρκετά.
Η Gonzalez de Llano δήλωσε ότι τα προβιοτικά είναι ζωντανοί οργανισμοί που παρέχουν οφέλη στην υγεία όταν καταναλώνονται στις σωστές ποσότητες.

Η κατανάλωση προβιοτικών μπορεί ενδεχομένως να είναι ωφέλιμη, κυρίως για τη διατήρηση υγιούς πληθυσμού βακτηρίων στο έντερο και για τη λειτουργία των εντέρων, σημείωσε.

Πρόσθεσε ότι τα προβιοτικά έχει επίσης αναφερθεί ότι έχουν πιθανόν αντικαρκινικές ιδιότητες και ιδιότητες που μειώνουν τη χοληστερόλη.
Στην έρευνα, επιστήμονες εξέτασαν την ικανότητα των βακτηρίων που απομόνωσαν από το κρασί να επιζήσουν σε καταστάσεις παρόμοιες με αυτές που υπάρχουν στο γαστρεντερικό σύστημα.

Οι ερευνητές θέλησαν να διαπιστώσουν αν τα βακτήρια στο κρασί μπορούσαν να επιζήσουν όταν εκτέθηκαν σε γαστρικό οξύ, χολή και λυσοζύμη- ένα ένζυμο που υπάρχει σε μεγάλη συγκέντρωση στο σάλιο και μπορεί να βλάψει τα τοιχώματα των κυττάρων των βακτηρίων.
Ανακάλυψαν ότι τα βακτήρια μπορούσαν να επιζήσουν σε τέτοιες συνθήκες και η επιβίωσή τους ήταν παρόμοια ή ακόμα καλύτερη με αυτήν αρκετών στελεχών βακτηρίων που είναι γνωστό ότι ωφελούν την υγεία.

Οι ερευνητές επίσης εστίασαν στο πόσο καλά τα βακτήρια στο κρασί μπορούσαν να κολλήσουν στα τοιχώματα του εντέρου αναπτύσσοντας ανθρώπινα εντερικά κύτταρα στο εργαστήριο.

Ανακάλυψαν ότι τα βακτήρια κολλούσαν και επομένως μπορεί ενδεχομένως να παρέχουν οφέλη, όπως τον αποκλεισμό παθογόνων ή βλαβερών βακτηρίων από το έντερο, δήλωσαν.

Τα νέα ευρήματα, ωστόσο, δεν σημαίνουν ότι η κατανάλωση 2 ποτηριών κρασιού την ημέρα θα παράσχει τα ίδια οφέλη στην υγεία όπως τροφές σαν το γιαούρτι, δήλωσε η Gonzalez de Llano.

Ακόμα και αν η μέτρια κατανάλωση κρασιού μπορεί να προσφέρει ορισμένα οφέλη στην υγεία, το κρασί επί του παρόντος δεν παρέχει αρκετή ποσότητα προβιοτικών ώστε να είναι ωφέλιμο, επειδή πολλά από τα βακτήρια απομακρύνονται στη διαδικασία σταθεροποίησής του.

Ξένος τύπος.