Ερευνητές ανέπτυξαν γέλη με βάση πρωτεΐνες, που όταν εκτίθεται στο φως μπορεί άμεσα να θεραπεύσει πληγές.

Δρα σφραγίζοντας τον ιστό στην περιοχή του τραύματος και δημιουργεί φράγμα πάνω από την πληγή. Επίσης, μπορεί να ενσωματωθεί σε κύτταρα στο εργαστήριο και να εγχυθεί ώστε να διεγερθεί η ανάπτυξη ιστών.

Αναπτύσσουμε ισχυρά ελαστικά υλικά από τις πρωτεΐνες και πολλοί ιστοί στον οργανισμό είναι ελαστικοί, δήλωσε ο Nasim Annabi, του Brigham and Women’s Hospital στη Βοστόνη.

Αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε βιοϋλικά για να αναδημιουργήσουμε τους ιστούς χρειαζόμαστε ελαστικότητα και ευλυγισία, δήλωσε.

Η υδρογέλη είναι πολύ εύκαμπτη, κατασκευασμένη από βιοσυμβατό πολυπεπτίδιο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί με χρήση φωτός.

Η ανακάλυψη θα μπορούσε να επιτρέψει τον άμεσο τερματισμό της αιμορραγίας, με μια αγωγή. Οι ερευνητές βλέπουν σημαντικήδυνατότητα για χρήση στην κλινική πρακτική, δήλωσε ο ερευνητής Αli Khadem Hosseini.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο ‘’Advanced Functional Materials.’’