Ακόμα και μια ώρα έκθεσης σε φως τη νύχτα-είτε από smartphone, είτε από τηλεόραση είτε από tablet- μπορεί να βλάψει την απελευθέρωση της ορμόνης του ύπνου στα παιδιά, αναφέρει νέα έρευνα.

Ερευνητές του Brown University ανακάλυψαν ότι η βιολογία του ύπνου για αγόρια και κορίτσια ηλικίας 9 έως 15 ετών -και στα αρχικά στάδια εφηβείας -είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στο φως τη νύχτα σε σύγκριση με άλλους εφήβους.

Σε πειράματα που έγιναν στο εργαστήριο, ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι φωτεινές οθόνες τη νύχτα κατέστειλαν την παραγωγή της μελατονίνης σημαντικά περισσότερο σε παιδιά στα πρώτα χρόνια της εφηβείας σε σχέση με εφήβους ηλικίας 11 έως 16 ετών.

Όσο πιο λαμπερό ήταν το φως στα πειράματα τόσο περισσότερο καταστελλόταν η μελατονίνη.
Οι επιπτώσεις ήταν ίδιες για αγόρια και κορίτσια.

Η Mary Carskadon, δήλωσε ότι μικρή ποσότητα φωτός τη νύχτα, όπως φως από οθόνες, μπορεί να είναι αρκετή για να επηρεάσει τις συνήθειες ύπνου.

Η Carskadon σημείωσε ότι μαθητές που έχουν στο κρεβάτι τους οθόνες επηρεάζουν τον κιρκαδιανό ρυθμό τους και είναι πιο δύσκολο να κοιμηθούν και να ξυπνήσουν νωρίς το πρωί για το σχολείο.

Τα παιδιά και οι γονείς τους θα πρέπει να περιορίσουν τη χρήση οθονών την ώρα του ύπνου, σημειώνουν οι ερευνητές σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού ‘’Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.’’