Το DNA των σκύλων μπορεί ενδεχομένως να προσφέρει στοιχεία για ανθρώπινες νόσους, όπως την ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή και τον αυτισμό, σύμφωνα με ερευνητές του University of Massachusetts Medical School, που ξεκίνησαν σημαντική έρευνα στη γενετική των σκύλων, τη συμπεριφορά και την προσωπικότητά τους.

Η ερευνήτρια Elinor Karlsson, ελπίζει ότι η μελέτη μεγάλου αριθμού σκύλων (διάφορες ράτσες και ιμίαιμα) θα δώσει περισσότερες πληροφορίες για το γενετικό υπόβαθρο ορισμένων χαρακτηριστικών και νόσων στους σκύλους και ότι μια ημέρα θα οδηγήσει σε βελτιωμένες αγωγές για τους ανθρώπους. Άνθρωποι και σκύλοι μοιράζονται σχεδόν τα ίδια γονίδια και υποφέρουν από πολλές κοινές νόσους.

Άλλοι ερευνητές, περιλαμβανομένου του Brian Hare, του Duke University, εστιάζουν σε ζώα και ιδιοκτήτες τους, ερευνώντας τις νοητικές ικανότητες των σκύλων, για να μάθουν περισσότερα σχετικά με το πώς σκέφτονται και μαθαίνουν άνθρωποι και ζώα.

Η Dr. Karlsson δήλωσε ότι οι σκύλοι είναι καλύτερο μοντέλο για ορισμένες ανθρώπινες νόσους σε σχέση με ποντικούς ή ακόμα και θηλαστικά, επειδή ζουν με τους ανθρώπους.

Σε σύγκριση με ποντικούς στο εργαστήριο, οι σκύλοι αρρωσταίνουν στο φυσικό τους περιβάλλον και εκτίθενται στα ίδια ρυπογόνα με τον άνθρωπο. Προηγούμενες έρευνες σε σκύλους, που πραγματοποιήθηκαν από άλλους ερευνητές, έριξαν φως στις ανθρώπινες νόσους, όπως στο οστεοσάρκωμα, καθώς και στη ναρκοληψία και την επιληψία.

Στην περίπτωση του οστεοσαρκώματος, ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι όγκοι στα παιδιά και στους σκύλους είναι σχεδόν όμοιοι, κάνοντας τους σκύλους καλό μοντέλο για τη μελέτη της νόσου.

Η συγκέντρωση περισσότερων δειγμάτων από σκύλους θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόοδο όσον αφορά την ανάπτυξη φαρμάκων κατά του καρκίνου.

wsj.com.