Αμερικανοί πολίτες που έπεσαν θύματα τροχαίων και χρησιμοποιούσαν τις προστατευτικές συσκευές είχαν από 18% έως 53% μικρότερη πιθανότητα να μεταφερθούν στα νοσοκομεία με σπασμένα οστά στο πρόσωπο, συγκριτικά με όσους δεν τις χρησιμοποιούσαν. 

Ανάλογα ήταν τα συμπεράσματα μελετών που είχαν γίνει τις δεκαετίες του ’80 και του 2000, αλλά έκτοτε πολλά έχουν αλλάξει γι’ αυτό και η ερευνητική ομάδα από το University of Wisconsin-Madison αποφάσισε να την επαναλάβει.

"Έχουν συμβεί πρόοδοι στην τεχνολογία των αερόσακων και των ζωνών ασφαλείας καθώς και στη νομοθεσία, ενώ τα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας αποσύρονται σταδιακά" εξήγησε ο πρώτος ερευνητής Dr. Scott Chaiet.

Ο Chaiet και ακόμα πέντε συνάδελφοί του ανέλυσαν στοιχεία της περιόδου 2007-2012 που αφορούν πάνω από 518.000 ανθρώπους που τραυματίστηκαν σε τροχαία με αυτοκίνητα. Πάνω από 56.000 είχαν τουλάχιστον ένα κάταγμα στο πρόσωπο. Το πιο συχνό κάταγμα ήταν αυτό της μύτης και δεύτερο συχνότερο το κάταγμα στο μεσαίο τμήμα του προσώπου, γράφουν οι ερευνητές στο περιοδικό JAMA Facial Plastic Surgery.
Απ’ όσους τραυματίες είχαν κατάγματα στο πρόσωπο, μόνο το 9% φορούσαν ζώνη και άνοιξε ο αερόσακος στο αυτοκίνητό τους. Σχεδόν οι έξι στους δέκα δεν είχαν ούτε το ένα ούτε το άλλο, το 27% φορούσαν ζώνη αλλά δεν είχαν αερόσακο ενώ το 6% δεν φορούσαν ζώνη αλλά άνοιξε ο αερόσακος.

Συγκριτικά με όσους δεν είχαν καμία προστασία στη διάρκεια του τροχαίου, τα κατάγματα προσώπου ήταν 18% λιγότερο πιθανά σε όσους είχαν μόνο αερόσακο, 43% λιγότερο πιθανά όταν φορούσαν τη ζώνη ασφαλείας και 53% λιγότερο πιθανά με το συνδυασμό ζώνης και αερόσακου.

Πηγές:
JAMA Facial Plastic Surgery

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Το ποντάρισμα των traders στην ψυχεδελική αναγέννηση
Β. Παπαευαγγέλου: Παράλληλη αύξηση κρουσμάτων κοκκύτη και ιλαράς - Ο ρόλος του εμβολιασμού
CoViD: 4 θάνατοι την τελευταία εβδομάδα - 1 από γρίπη