Εξέταση ούρων που μπορεί να αποκαλύψει πόσο υγιεινά είναι τα γεύματα που τρώει κάποιος, αναπτύχθηκε από Βρετανούς επιστήμονες.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση των διατροφικών συμβουλών ή στην απώλεια βάρους, επειδή οι άνθρωποι είναι πολύ κακοί στην καταγραφή των διατροφικών τους συνηθειών.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Lancet Diabetes and Emdocrinology. Αναφέρει ότι το τεστ εντοπίζει χημικές ουσίες που προκύπτουν καθώς ο οργανισμός επεξεργάζεται τις τροφές.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι θα μπορούσε να είναι ευρέως διαθέσιμο εντός 2 ετών.

Τα δείγματα ούρων αναλύονται για να διαπιστωθεί η δομή των χημικών ουσιών που επιπλέουν, χρησιμοποιώντας τεχνική που ονομάζεται Φασματοσκοπία Πυρηνικού Μαγνητικού Συντονισμού.

Έτσι λαμβάνονται στοιχεία για πρόσφατα γεύματα και μακροχρόνιες διατροφικές συνήθειες.

Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας φρούτων, λαχανικών και διαφόρων ειδών κρέατος αφήνουν ξεχωριστή υπογραφή στα ούρα.

Στοιχεία για την κατάσταση μεταβολισμού του οργανισμού και των εντέρων μπορεί επίσης να εντοπιστούν ερευνώντας τις χημικές ουσίες στο τεστ.

Το τεστ είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ Imperial College London, Newcastle University και Aberystwyth University.

Η Dr Isabel Garcia-Perez, δήλωσε ότι αυτό μελλοντικά θα αποτελέσει όπλο για εξατομικευμένη διατροφική παρακολούθηση, ώστε να βοηθηθεί η διατήρηση υγιεινού τρόπου ζωής.

Σε δοκιμές, περίπου το 60% των ανθρώπων είτε ανέφεραν λιγότερα είτε περισσότερα από αυτά που κατανάλωναν.

Ο καθηγητής Gary Frost, δήλωσε ότι αυτό θα μπορούσε να είναι το πρώτο ανεξάρτητο τεστ για το τι τρώνε οι άνθρωποι στο σπίτι. Όπως εξήγησε, μπορείς να διαπιστώσεις αν κάποιος ακολουθεί ή όχι υγιεινή διατροφή.

Όσο παχύτερος είναι κάποιος τόσο πιθανότερο είναι να αναφέρει λιγότερα από όσα τρώει, πρόσθεσε.

Οι άνθρωποι βρίσκουν δύσκολο να ‘’ανοιχτούν’’ όσον αφορά τα είδη τροφίμων που καταναλώνουν σπίτι.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα αποτελέσματα του τεστ θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας ή στον κίνδυνο νόσων όπως ο διαβήτης τύπου 2.

Ο ερευνητής δήλωσε ότι η πραγματοποίηση του τεστ σε μεγάλο αριθμό ανθρώπων θα μπορούσε να χτίσει μια εικόνα του τι τρώει το έθνος η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τον καλύτερο σχεδιασμό εκστρατειών δημόσιας υγείας.

Οι επιστήμονες κατόρθωσαν να εντοπίσουν τη διαφορά μεταξύ υγιεινών και ανθυγιεινών διατροφών μετά από εξετάσεις σε 19 ανθρώπους που περνούσαν μέρες τρώγοντας ελεγχόμενα γεύματα.

Τέσσερις διατροφές διαφόρων βαθμών υγιεινού περιεχομένου δόθηκαν στους ασθενείς και συλλέχτηκαν ούρα πρωί, μεσημέρι και βράδυ.

Lancet Diabetes and Emdocrinology.