Αν και αυτού του είδους η τεχνολογία, που δοκιμάζεται από πολλές ερευνητικές ομάδες σε αρκετές χώρες του κόσμου, προς το παρόν βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο και δεν είναι έτοιμη για χρήση από το ευρύ κοινό, οι επιστήμονες ελπίζουν ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία θα μπορεί να χρησιμοποιείται ευρέως.

Στην παρούσα μελέτη συμμετείχαν τρεις ασθενείς με σοβαρή αδυναμία των άκρων, που είχε προκληθεί στον ένα από τραυματισμό του νωτιαίου μυελού και στους άλλους δύο από αμυοτροφική πλάγια σκλήρυνση (ALS).

Σε κάθε ασθενή εμφυτεύθηκαν ένα ή δύο μικροτσίπ, τα οποία τοποθετήθηκαν σε μία περιοχή του εγκεφάλου που ελέγχει τις κινήσεις. Τα μικροτσίπ συνέλλεξαν τα ηλεκτρικά μηνύματα από τα νευρικά κύτταρά του και τα μετέδωσαν σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή, όπου αποκωδικοποιήθηκαν σε εντολές, με τη βοήθεια των οποίων οι ασθενείς κατόρθωσαν να μετακινήσουν τον κέρσορα στην οθόνη του υπολογιστή.

Οι δύο από τους ασθενείς έμαθαν τελικά να "πληκτρολογούν" με ταχύτητα 6-8 λέξεων το λεπτό. Η ταχύτητα αυτή είναι ικανοποιητική, δεδομένου ότι ο μέσος χρήστης των smartphone πληκτρολογεί από 12-19 λέξεις το λεπτό, γράφουν οι επιστήμονες στο περιοδικό eLife.

"Η έρευνά μας βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο και έχουμε ακόμα πολλή δουλειά μπροστά μας" δήλωσε ο κύριος ερευνητής Dr. Jaimie Henderson, καθηγητής Νευροχειρουργικής στο Stanford University School of Medicine της Καλιφόρνιας.

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις θα είναι να μετατραπεί το όλο σύστημα σε κάτι που θα μπορεί να χρησιμοποιείται έξω από τα ερευνητικά εργαστήρια, πρόσθεσε ο Henderson. Όπως εξήγησε, προς το παρόν αυτό δεν γίνεται γιατί απαιτείται εξοπλισμός και τεχνικές δεξιότητες που δεν είναι ρεαλιστικές στον αληθινό κόσμο. Ωστόσο τα εμπόδια στη δημιουργία μιας "οικιακής" έκδοσης δεν είναι ανυπέρβλητα και ελπίζει ότι θα ξεπεραστούν μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.

e Life, Stanford University