Η παχυσαρκία συνδέεται με τον καρκίνο στον προστάτη αλλά δεν είναι σαφής η αιτία. Νέα έρευνα αναφέρει σχέση που ανακαλύφθηκε.

Όταν ο καρκίνος του προστάτη χάνει συγκεκριμένο γονίδιο γίνεται μικροσκοπικό εργοστάσιο λίπους, ανέφερε ομάδα του Beth Israel Deaconess Medical Center στη Βοστόνη, στο περιοδικό Nature Genetics.

Τότε ο καρκίνος εξαπλώνεται, συχνά με μοιραίο αποτέλεσμα.

Καρκίνος στον προστάτη που δεν έχει χάσει αυτό το γονίδιο επίσης μπορεί να εξαπλωθεί-τουλάχιστον σε ποντικούς-αλλά μόνο αν υπάρχει έτοιμη πηγή λίπους από τη διατροφή.

Το εύρημα έδειξε ότι διατροφικό λίπος μπορεί να υποκαταστήσει την απώλεια του γονιδίου, πυροδοτώντας τον καρκίνο στον προστάτη.

Η Cory Abate-Shen, που δεν έλαβε μέρος στην έρευνα, δήλωσε ότι η νέα έρευνα υποδεικνύει ότι αυτό το λίπος ή η διατροφή με πολλά λιπαρά προάγουν πιο επιθετικό καρκίνο στον προστάτη.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι φάρμακο κατά της παχυσαρκίας που μπλοκάρει την παραγωγή λίπους μπορεί να οδηγήσει σε οπισθοχώρηση το μεταστατικό καρκίνο προστάτη σε ποντικούς και να τον εμποδίσει από την εξάπλωση.

Οι γενετιστές ήξεραν ότι ο καρκίνος του προστάτη συχνά αρχίζει όταν το προστατευτικό γονίδιο, PTEN, απενεργοποιείται. Ωστόσο, οι όγκοι σε άντρες που χάνουν μόνο το PTEN τείνουν να εξασθενούν και σπάνια εξαπλώνονται.

Ο καρκίνος αλλάζει όταν ένα δεύτερο γονίδιο, το PML, επίσης απενεργοποιηθεί. Ξαφνικά, νωχελικά κύτταρα γίνονται καρκίνος που εξαπλώνεται μοιραία.

Στη νέα έρευνα, ανακαλύφθηκε ότι όταν χαθεί το γονίδιο PML καρκινικά κύτταρα αρχίζουν να παράγουν λίπος, που μπορεί ενδεχομένως να προστατεύει τα κύτταρα από ορισμένα τοξικά μόρια. Ωστόσο, το λίπος μπορεί ενδεχομένως να συμβάλλει και στην εξάπλωση του καρκίνου.

Αν και η έρευνα έγινε σε ποντικούς, οι ερευνητές σχεδιάζουν κλινική δοκιμή σε άντρες για να διαπιστώσουν αν φάρμακο κατά της παχυσαρκίας μπορεί ενδεχομένως να είναι αποτελεσματική αγωγή για αυτόν τον καρκίνο.

Nature Genetics.