Σε αντίθετη περίπτωση, η απόσπαση της προσοχής μπορεί να επιφέρει χαμηλότερους βαθμούς στην τελική εξέταση. Για τη μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Educational Psychology, οι ερευνητές παρακολούθησαν 118 φοιτητές ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Rutgers στο New Jersey. Για μια εξεταστική περίοδο οι ηλεκτρονικές συσκευές απαγορεύονταν στις μισές διαλέξεις και επιτρέπονταν στις άλλες μισές. Όταν επιτρεπόταν η χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών, οι μαθητές ανέφεραν κατά πόσο τα χρησιμοποίησαν για μη μαθησιακούς σκοπούς κατά τη διάρκεια της διάλεξης.
Η κατοχή ηλεκτρονικής συσκευής δεν συσχετίστηκε με χαμηλότερες βαθμολογίες φοιτητών στις εξετάσεις κατανόησης κατά τη διάρκεια των διαλέξεων, αλλά συνδέθηκε με τουλάχιστον 5% χαμηλότερη βαθμολογία στις τελικές εξετάσεις.
Όπως δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Arnold Glass, καθηγητής στο Rutgers, αυτά τα ευρήματα θα πρέπει να προειδοποιήσουν τους αφοσιωμένους φοιτητές και διδάσκοντες ότι η διηρημένη προσοχή έχει ύπουλα αποτελέσματα που δεν είναι άλλα από τη μείωση της απόδοσής τους και της τελικής βαθμολογίας.
Για να διευκολύνουν τη διαχείριση των συσκευών στην τάξη, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να εξηγήσουν στους μαθητές το καταστροφικό αποτέλεσμα που επιφέρει η απόσπαση της προσοχής, όχι μόνο στον εαυτό τους αλλά και σε ολόκληρη την τάξη.
Πηγές:
Educational Psychology,
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Αναστάτωση για τη Μονάδα τεχνητού νεφρού του νοσοκομείου Χαλκιδικής
Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή: Όταν οι ιδεοληψίες συναντούν τον καταναγκασμό
Ο Τραμπ ανακοίνωσε συμφωνίες μείωσης τιμών με 9 φαρμακευτικές