Η ψωρίαση είναι ένα αυτοάνοσο νόσημα, που κάνει περιοχές του δέρματος να κοκκινίζουν και να αποκτούν διαφορετική υφή. Ενώ αυτό που επηρεάζεται είναι η επιδερμίδα μας, η ψωρίαση ξεκινάει από τα μέσα, από το ανοσοποιητικό σύστημα. Όταν τα Τ λεμφοκύτταρα δραστηριοποιούνται χωρίς λόγο, ξεκινούν και άλλες ενέργειες του ανοσοποιητικού, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται συμπτώματα ψωρίασης.

Πώς μπορείτε όμως να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα αυτά;

Συμπληρώματα διατροφής

Ορισμένα συμπληρώματα διατροφής μπορεί να σας βοηθήσουν με τα συμπτώματα της ψωρίασης. Το ιχθυέλαιο, η βιταμίνη D και η αλόη βέρα είναι μερικά από αυτά. Προσέξτε, όμως, να μην λαμβάνετε συμπληρώματα που θα δημιουργήσουν προβλήματα με άλλες πιθανές παθήσεις.

Προλάβετε την ξηροδερμία

Χρησιμοποιήστε υγραντήρα στον χώρο που ζείτε, για να προλάβετε την ξηρασία και την ξηροδερμία. Επίσης, είναι καλή ιδέα να επενδύσετε σε μια ενυδατική κρέμα για ευαίσθητη επιδερμίδα.

Αποφύγετε τα αρώματα

Τα περισσότερα σαπούνια και αρώματα έχουν μέσα χημικά που μπορεί να επιδεινώσουν τα συμπτώματά σας. Αποφύγετέ τα, και αγοράστε μόνο προϊόντα που να ενδείκνυνται για ευαίσθητες επιδερμίδες.

Καλύτερη διατροφή

Η διατροφή παίζει ρόλο σε κάθε τι που έχει να κάνει με τον οργανισμό μας. Συγκεκριμένα, είναι καλή ιδέα να περιορίσετε το κόκκινο κρέας και τα σνακς με κορεσμένα λιπαρά, καθώς μπορεί να προκαλέσουν έξαρση των συμπτωμάτων. Βάλτε στην διατροφή σας τρόφιμα με ω-3, όπως ο σολομός, που έχουν αντιφλεγμονώδη δράση.

Μπάνιο με χλιαρό νερό

Ένα μπάνιο με χλιαρό νερό μπορεί να σας βοηθήσει να ανακουφιστείτε. Προσοχή, όμως: φροντίστε το νερό να μην είναι πολύ ζεστό, καθώς μπορεί να ερεθίσει την επιδερμίδα σας.

Ελαττώστε το στρες

Οι χρόνιες παθήσεις, όπως η ψωρίαση, μπορούν να προκαλέσουν έντονο στρες, το οποίο με την σειρά του επιδεινώνει τα συμπτώματα. Δοκιμάστε τεχνικές χαλάρωσης, όπως η yoga και ο διαλογισμός.

Αποφύγετε το αλκοόλ και το κάπνισμα

Το αλκοόλ και το κάπνισμα αυξάνουν τις πιθανότητες να αναπτυχθεί ψωρίαση, αλλά επιδεινώνουν και τα συμπτώματα στους ήδη ασθενείς. Κόψτε το κάπνισμα, και προσπαθήστε να καταναλώνετε όσο λιγότερο αλκοόλ μπορείτε.

Δοκιμάστε τον κουρκουμά

Γεμάτος αντιοξειδωτικά, ο κουρκουμάς είναι από τα πιο δημοφιλή μπαχαρικά για το φαγητό μας, και έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να μειώσει τις εξάρσεις της ψωρίασης. Μπορείτε επίσης να τον λάβετε και σε μορφή συμπληρώματος.