Η εκτροπή του ζαχάρου του αίματος στα διαβητικά άτομα και στα άτομα με υψηλό σάκχαρο αίματος είναι σύνηθες φαινόμενο κατά την εορταστική περίοδο που διανύουμε.

Η ινσουλίνη είναι μία ουσία, σημαντική για τον ομαλό μεταβολισμό του σακχάρου, η οποία στον ανθρώπινο οργανισμό παράγεται από τα β κύτταρα του παγκρέατος. Τα άτομα που παρουσιάζουν εκτροπή του σακχάρου του αίματος από την αυξημένη κατανάλωση γλυκού και φαγητού διακρίνονται κυρίως σε:

1. Διαβητικά άτομα που έχουν νεανικό διαβήτη. Στην περίπτωση αυτών των ασθενών υπάρχει πλήρης ανεπάρκεια ινσουλίνης και επομένως δεν υπάρχει αύξηση της έκκρισης της ουσίας αυτής μετά την αυξημένη κατανάλωση γλυκών και φαγητού.
2. Διαβητικά άτομα με διαβήτη τύπου ενηλίκου στον οποίο προεξάρχει η αυξημένη αντίσταση των ιστών στην κυκλοφορούσα ινσουλίνη και η ελαττωμένη β-κυτταρική ανταπόκριση του παγκρέατος στην γλυκόζη. Στην περίπτωση των ασθενών αυτών υπάρχει αύξηση της εκκρινόμενης ινσουλίνης μετά την κατανάλωση των εορταστικών γευμάτων, ωστόσο η έκκριση αυτή γίνεται πλημμελώς ή δεν υπάρχει καλή επεξεργασία της αυξημένης ινσουλίνης από τα κύτταρα του σώματος.
3. Μη διαβητικά άτομα που πάσχουν από μεταβολικό σύνδρομο ή δυσανεξία στη γλυκόζη ή έχουν κακή ανοχή γλυκόζης. Τα άτομα αυτά δεν είναι διαβητικά αλλά λόγω μεταβολικής δυσλειτουργίας, δεν μπορούν να επεξεργαστούν σωστά το ζάχαρο όταν αυξάνεται στον οργανισμό.

Τι πρέπει να κάνετε εσείς που πάσχετε από διαβήτη ή μεταβολική δυσλειτουργία που αφορά το ζάχαρο και δεν θέλετε να ακολουθήσετε στερητική δίαιτα αυτήν την περίοδο:

  • Εάν πάσχετε από νεανικό διαβήτη, θα πρέπει να ακολουθείτε τις ειδικές οδηγίες προσαρμογής της δόσης της ινσουλίνης στο αυξημένο γλυκαιμικό φορτίο των γευμάτων.
  • Εάν πάσχετε από διαβήτη τύπου ενηλίκου μπορεί να χρειαστείτε τροποποίηση της δοσολογίας των φαρμάκων.
  • Η κίνηση βοηθά τον οργανισμό να μεταβολίσει το αυξημένο σάκχαρο. Περπατήστε επιπλέον μισή ώρα ημερησίως αυτήν την περίοδο.
  • Η πράσινη σαλάτα συντελεί στην ομαλή απορρόφηση των υδατανθράκων των τροφών και πρέπει να υπάρχει στο εορταστικό τραπέζι με κάθε γεύμα.
  • Παρά την κινητοποίηση των αντανακλαστικών της λαιμαργίας που προκαλεί συχνά η θέαση ποικίλων εδεσμάτων είναι σημαντικό να μασήσετε καλά την τροφή σας και να αποφύγετε να φάτε γρήγορα. Προτιμήσετε να φάτε τη μισή ή το ένα τρίτο της μερίδας από κάθε γλυκό. Το γλυκό είναι καλύτερα να το φάτε μόνο του το πρωί και όχι μετά το γεύμα ως επιδόρπιο. Μην κοιμηθείτε αμέσως μετά το φαγοπότι, αλλά μία με δύο ώρες μετά για να αποφύγετε την παλινδρόμηση γαστρικών υγρών και να βοηθήσετε τον οργανισμό σας κατά την πέψη.
  • Να αποφύγετε την υπερκατανάλωση αλκοόλ.