Η πρωινή ναυτία είναι από τα πιο κοινά (και ίσως το πιο γνωστό) συμπτώματα των πρώτων σταδίων της εγκυμοσύνης. Υπολογίζεται πως 8 στις 10 εγκύους θα νιώσουν ναυτία το πρωί και 6 στις 10 θα κάνουν εμετό. Ορισμένες μελέτες έδειξαν πως αν η πρωινή ναυτία βρίσκεται σε ήπια επίπεδα, αυτό είναι σημάδι πως όλα κυλούν ομαλώς και πως υπάρχει μικρότερος κίνδυνος αποβολής.

Για τις περισσότερες γυναίκες, αυτό το σύμπτωμα δεν αποτελεί μεγάλο πρόβλημα και συνήθως εξαφανίζεται μετά από το πρώτο τρίμηνο. Κάποιες φορές, όμως, το πρόβλημα επιμένει και είναι πιο άσχημο. Οι μητέρες που αντιμετωπίζουν την πρωινή ναυτία σε μεγάλο βαθμό μπορεί να δυσκολευθούν να βάλουν το αναγκαίο βάρος κατά την εγκυμοσύνη, με αποτέλεσμα το μωρό τους να γεννηθεί μικρόσωμο και υποσιτισμένο.

Σε σπάνιες περιπτώσεις (σκεφθείτε μία στις χίλιες εγκυμοσύνες), ο εμετός είναι τόσο ισχυρός, που η γυναίκα πρέπει να μεταφερθεί στο νοσοκομείο. Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να χρειαστεί η έγκυος να τρέφεται μέσω ορού.

Υπάρχει τρόπος να αντιμετωπίσουμε την πρωινή ναυτία;

Δεν υπάρχει κάποια θεραπεία για την πρωινή ναυτία και τον εμετό. Γενικότερα, τα φάρμακα είναι καλύτερο να αποφεύγονται κατά την εγκυμοσύνη, και ειδικά τους πρώτους μήνες, αλλά υπάρχουν ορισμένες αγωγές που χρησιμοποιούνται ακίνδυνα, και μπορεί να είναι αναγκαίες σε πιο κακές περιπτώσεις.

Επιπλέον, μπορεί να σας βοηθήσει αρκετά να δοκιμάσετε τις παρακάτω συμβουλές, σχετικά με την διατροφή σας.

  • Να τρώτε τακτικά μικρά, στεγνά σνακ.
  • Να αποφεύγετε τα μεγάλα ποτά.
  • Ελαττώστε τα λιπαρά, καυτερά/ πικάντικα και τηγανητά φαγητά.
  • Μην περνάτε πολύ χρόνο στην κουζίνα και προσπαθήστε να αποφεύγετε τις μυρωδιές του φαγητού
  • Ετοιμάστε φαγητό τις ώρες που νιώθετε λιγότερη ναυτία.
  • Δοκιμάστε να φάτε ένα στεγνό μπισκότο ή κάποιο παρεμφερές σνακ (π.χ. ένα κριτσίνι) προτού σηκωθείτε από το κρεβάτι.