Αν πάσχετε από σκλήρυνση κατά πλάκας, οι πιθανότητες να πάσχετε μετέπειτα και από οστεοπόρωση αυξάνονται ραγδαία. Και, με την σειρά της, η οστεοπόρωση αυξάνει τον κίνδυνο κάποιου κατάγματος λόγω πτώσης. Και, την ίδια στιγμή, η σκλήρυνση προκαλεί ζάλη, ιλίγγους, μυϊκή αδυναμία και κακή αίσθηση της ισορροπίας - πράγματα που κάνουν όλα τον κίνδυνο πτώσης ακόμα μεγαλύτερο. Ας ρίξουμε, λοιπόν, μια ματιά σε μερικές χρήσιμες συμβουλές για να κάνετε τα οστά σας πιο δυνατά.

Λαμβάνετε αρκετή βιταμίνη D;

Η βιταμίνη D παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην υγεία των οστών και των μυών μας, επιτρέποντας στον οργανισμό μας να απορροφήσει πιο εύκολα το ασβέστιο, το μέταλλο που είναι αναγκαίο για να διατηρούμε την οστική μας πυκνότητα. Πρέπει να ελέγχετε τακτικά τα επίπεδα βιταμίνης D στον οργανισμό σας, και – αν ο γιατρός σας το κρίνει αναγκαίο – να λάβετε συμπληρώματα.

Κάνετε αρκετές ασκήσεις;

Είναι αναγκαίο να κάνετε γυμναστική όπως περπάτημα, jogging, ή ακόμα και επιτόπου βάδισμα, ώστε να ενισχύσετε τα οστά σας. Δεν είναι εύκολο για όλους τους ασθενείς, οπότε πρέπει να μιλήσετε με τον γιατρό σας ώστε να προτείνει τις κατάλληλες ασκήσεις για εσάς.

Τι συμβαίνει με τα στεροειδή;

Πολλές φορές, μια έξαρση σκλήρυνσης αντιμετωπίζεται με μια μικρή περίοδο υψηλών δόσεων στεροειδών. Παρ’ όλα αυτά, η χρόνια συνεχής τους χρήση δεν ενδείκνυται, καθώς αυτά τα φάρμακα αλλάζουν τον τρόπο που ο οργανισμός μας επεξεργάζεται το ασβέστιο και την βιταμίνη D, προκαλώντας μείωση οστικής μάζας.

Κάνετε εξετάσεις οστικής πυκνότητας;

Μιλήστε με τον γιατρό σας για το αν χρειάζεστε εξετάσεις οστικής πυκνότητας, για να ενημερωθείτε καλύτερα για την κατάσταση των οστών σας. Πόσο μάλλον, αυτή η εξέταση μπορεί να καθορίσει αν πάσχετε από οστεοπόρωση ή οστεοπενία - το “αρχικό” στάδιο που μπορεί να οδηγήσει σε οστεοπόρωση.

Ακολουθείτε έναν υγιεινό τρόπο ζωής;

Αν καπνίζετε, αν πίνετε πολύ αλκοόλ και η διατροφή σας δεν είναι σωστή, τότε ήρθε η ώρα για αλλαγές. Κόψτε το κάπνισμα, καθώς - μέσα σε όλα τα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει - ελαττώνει τα επίπεδα βιταμίνης D. Το αλκοόλ, από την άλλη, εμποδίζει την δημιουργία καινούριας οστικής μάζας. Τέλος, μια διατροφή που δεν περιέχει αρκετά φρούτα και λαχανικά μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο κατάγματος, συνεπώς φροντίστε να καταναλώνετε τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά.