Ο ύπνος μπορεί να είναι δύσκολο πράγμα για όλους μας, για τους ασθενείς που πάσχουν από νόσο του Crohn, όμως, η κατάσταση μπορεί να γίνει πολύ χειρότερη. Ακόμα κι αν η νόσος δεν βρίσκεται σε έξαρση, το άγχος ή ο πιθανός πόνος μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Είναι πολύ σημαντικό να βρείτε στρατηγικές που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τον ύπνο σας, εστιάζοντας στο τι είναι αυτό που σας εμποδίζει από το να κοιμηθείτε. Είτε το πρόβλημα είναι σωματικό, είτε ψυχολογικό, υπάρχουν ορισμένες τεχνικές που μπορούν να σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε.

Έπειτα από μια έξαρση της νόσου, είναι αναγκαίο να ανακαλύψετε αν κάτι μπλοκάρει το έντερό σας, και να το διαχειριστείτε άμεσα. Πολλοί ασθενείς λαμβάνουν αντιφλεγμονώδη για τον πόνο, ενώ στην πραγματικότητα το πρόβλημά τους είναι εντερικό, και χρειάζεται εγχείρηση ώστε να αφαιρεθεί ή να ανοίξει το πληγωμένο σημείο του εντέρου.

Αν το βράδυ ξυπνάτε επειδή πρέπει να κάνετε διάρροια, είναι πιο πιθανό το πρόβλημα να σχετίζεται με την νόσο σας και κάποια της έξαρση, σε σχέση με τις πιθανότητες που θα υπήρχαν αν αυτό συνέβαινε την ημέρα. Οι περισσότερες αιτίες της διάρροιας, όπως το στρες και η διατροφή, θα “χτυπούσαν” κυρίως κατά την διάρκεια της ημέρας.

Συνεπώς, αν οι παραπάνω αιτίες για έλλειψη ύπνου βγουν από την εξίσωση, υπάρχουν τρεις ακόμα πιθανότητες: αγχώδης διαταραχή / κατάθλιψη, χρόνιος πόνος που δεν σχετίζεται με την νόσο, και μετατραυματικό στρες, που έχει πιθανότατα προκληθεί λόγω του ψυχολογικού τραύματος που μπορεί να προκαλέσει η νόσος.

Υπάρχουν φαρμακευτικές επιλογές για τον πόνο στην κοιλιά που μπορούν να λειτουργήσουν καλύτερα από τα οπιοειδή παυσίπονα. Συγκεκριμένα, ορισμένα τρικυκλικά αντικαταθλιπτικά έχει αποδειχθεί πως όχι μόνο ανακουφίζουν από τον πόνο και βελτιώνουν την διάθεση, αλλά μπορεί να έχουν θετικά αποτελέσματα απέναντι και στην διάρροια.

Είναι σημαντικό ο γιατρός σας να γνωρίζει όλα τα συμπτώματα που σχετίζονται με τον πόνο σας, όπως διάρροια, δυσκοιλιότητα, ναυτία ή εμετός, επειδή ορισμένες φαρμακευτικές αγωγές μπορεί να βελτιώσουν ή και να επιδεινώσουν ορισμένα συμπτώματα.

Έπειτα, είναι αναγκαίο να έχετε μία ρουτίνα γύρω από τον ύπνο σας. Να προσπαθείτε να κοιμάστε καθημερινά 7 με 9 ώρες, όπως και να πέφτετε στο κρεβάτι και να ξυπνάτε την ίδια ώρα. Επίσης, η τακτική γυμναστική θα σας βοηθήσει να νιώθετε πιο κουρασμένοι στο τέλος της ημέρας.

Ο χώρος που κοιμάστε πρέπει να είναι ιδανικός για ύπνο, χωρίς ήχους και φώτα που θα σας αποσπάσουν την προσοχή. Μην βλέπετε τηλεόραση και μην χρησιμοποιείτε το λάπτοπ στο κρεβάτι, ώστε να συνδυάσετε τον χώρο στο μυαλό σας μόνο με τον ύπνο.